Firma Pro Tra Building teren budowy przejęła dwa tygodnie temu. Robotnicy zaczęli od poprawek po byłym wykonawcy. Teraz układają torowiska, pracują przy jezdni i układaniu chodników.
- Za nami już etap poprawek po poprzednikach. Na odcinku między Glinianą i Dawida trwa układanie torowiska i przygotowania do spawania go. W obrębie przyszłych chodników prowadzona jest kontrola drożności kanalizacji, trzeba to zrobić zanim rozpocznie się budowę nawierzchni – mówi Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
Postępy prac widać też na jezdni, zwłaszcza rzucają się w oczy, ułożone już krawężniki. Najbardziej zaawansowany wydaje się wspomniany odcinek między Glinianą i Dawida. Poza budową służy do obsługi posesji przy Hubskiej i Bocznej, więc warto wspomnieć, że wkrótce ruch na nim będzie przerzucony. Jadący od Dawida będą przemieszczać się prawą stroną ulicy.
- Wieści z ostatniej rady technicznej były takie, że wszystko odbywa się zgodnie z harmonogramem – dodaje Szempliński.
Na zakończenie prac według umowy firma ma 3 miesiące i deklaruje, że zakończy prace w terminie. To by oznaczało, że pod koniec maja rozpoczną się odbiory. Wtedy też zostanie złożony wniosek o dopuszczenie do użytkowania nowej trasy i, gdy zakończą się formalności, Hubską pojadą tramwaje.
Przypomnijmy. Wrocławskie Inwestycje po zerwaniu kontraktu z byłym wykonawcą - firmą Balzola, musiały ogłosić nowy przetarg na dokończenie prac na Hubskiej. Pierwszy został unieważniony z powodu błędów formalnych w ofertach złożonych przez potencjalnych wykonawców i dopiero drugie postępowanie doszło do skutku. Wyłoniono wykonawcę - firmę Pro-Tra Building, która wyceniła swoje prace na 21,5 miliona złotych.
fot.: Janusz Krzeszowskimontaż wideo: Patryk Załęczny