wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

6°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: brak pomiaru

brak danych z GIOŚ

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Na Buforowej intensywne prace wykończeniowe [WIDEO]

Do końca czerwca wykonawca planuje zamknąć pierścień nowego ronda na Buforowej oraz udrożnić drugą (wschodnią) nitkę jezdni pod wiaduktem. Potem, już bez utrudnień dla kierowców, będą obsadzane tereny zielone oraz wykańczany wiadukt kolejowy nad ulicą.

Reklama

Przebudowa ulicy Buforowej już wyraźnie zmierza do finiszu. Obecnie trwają intensywne prace wykończeniowe przy budowie tras rowerowych i chodników. Drogowcy kończą również budowę nowego ronda i cały czas pracują przy nowym wiadukcie kolejowym nad ulicą.

– Do końca czerwca wykonawca planuje zamknąć pierścień ronda i udrożnić nitkę wschodnią nowej jezdni pod wiaduktem kolejowym. W planach jest też zakończenie w tym terminie tras rowerowych i wykończenie chodników – wylicza  Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji.

Później, w wakacje, będą obsadzane tereny zielone. Wrocławskie Inwestycje ogłoszą na to zadanie jeszcze dodatkowy przetarg. Ciągle będą toczyć się również prace na wiadukcie kolejowym nad drogą, ale to już bez utrudnień dla kierowców.

Przypomnijmy. W ramach inwestycji powstało prawie 3 km nowej jezdni o cichej nawierzchni ze specjalnej masy z domieszkami gumy, która pozwoli obniżyć hałas ruchu pojazdów. Wybudowano nowe przystanki autobusowe z bezpiecznymi dojściami, chodniki, ścieżki rowerowe, wydzielony buspas wzdłuż starej jezdni ul. Buforowej.

Wcześniej przebudowano rowy melioracyjne z zastosowaniem nowoczesnych przepustów z półkami umożliwiającymi migrację płazów zgodnie z decyzją środowiskową. Zamontowano sygnalizację świetlną. Ulicę oświetlają inteligentne lampy z żarówkami LED.

Powstał nowy trójprzęsłowy wiadukt kolejowy z zastosowaniem innowacyjnego systemu podpór kolejowych, wtopionych w płyty pomostowe. W przyszłości pod nim będzie mógł przejechać tramwaj.

Realizacja inwestycji kosztowała ok. 80 mln zł, w tym 59 mln zł pochodzi z dofinansowania Unii Europejskiej.

Posłuchaj podcastu

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl