W nocy 18 na 19 maja 2018 r. planowane jest udostępnienie do ruchu skrzyżowania oraz nowowybudowanej części obwodnicy Leśnicy, między ulicami Średzką i Piołunową. Umożliwi to przejazd od ul. Średzkiej do ul. Granicznej poprzez Piołunową, Jerzmanowską i Rdestową.
Na tym odcinku obwodnicy byliśmy w kwietniu. Wtedy trwały tam ostatnie nasadzenia; drogowcy sadzili wzdłuż trasy ponad 300 dębów szypułkowych i 1500 różnych krzewów. Zanim kierowcy będą mogli przetestować nową trasę potrzebne były inwestycje towarzyszące, które polegały na dostosowaniu lokalnych ulic do zwiększonego tymczasowo ruchu, chodziło głównie o przebudowę skrzyżowania Jerzmanowskiej i Rdestowej (na zdjęciu poniżej).
Powstają tam chodniki dla pieszych, zmienia się geometria ulicy. Drogowcy stabilizują teren, widać zarysy przyszłych chodników. W przyszłym tygodniu ma rozpocząć się układanie nawierzchni. Od zakończenia tych podocznych inwestycji uzależnione jest otwarcie obwodnicy.
- Niezwłocznie po ich zakończeniu będzie możliwe puszczeniu ruchu na obwodnicy Leśnicy między ul. Średzką a Piołunową, dalej właśnie Rdestową będzie można, z pominięciem budowanego jeszcze odcinka, dotrzeć aż na ul. Graniczną – mówił Marek Szempliński, rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji.
Ostatni odcinek
Prace na ostatnim, brakującym odcinku (między Piołunową a Osiniecką) koncentrują się głównie wokół budowy dużego węzła drogowego (na zdjęciu poniżej). To na tym fragmencie przewidziany jest węzeł, przy którym obwodnica skrzyżuje się z łącznikiem do ul. Kosmonautów.
Dlatego budowane są tutaj aż trzy wiadukty, w tym jeden nad planowaną w przyszłości linią kolejową na lotnisko. Prace mają zakończyć się jesienią tego roku. Wtedy inwestor będzie mógł wystąpić o pozwolenie na użytkowanie ostatniego, fragmentu obwodnicy Leśnicy.
Inne inwestycje w tym rejonie
Dla ruchu wokół nowej trasy ważne są również inwestycje towarzyszące. Łącznik między powstającym odcinkiem obwodnicy, a ul. Kosmonautów jest już projektowany. Od polowy maja GDDKiA razem z ZDiUM przebudowują węzeł AOW przy Granicznej. Wtedy ruch będzie sprawniejszy dzięki dodatkowemu zjazdowi na AOW, chodzi o prawoskręt przed rondem. Został wybudowany również ostatni fragment drogi łączącej ul. Rakietową z Graniczną, obok magazynów firmy Pro Logis.