Przebudowa ulic zaplanowana jest w ramach umowy partycypacyjnej miasta z inwestorem budującym galerię Wroclavia. Na fragmencie ul. Dyrekcyjnej i Joannitów zostanie wymieniona nawierzchnia, rozjazdy tramwajowe, powstaną trasy rowerowe, wykonawca nasadzi zieleń. Wymieni również całą infrastrukturę podziemną i podepnie układ sygnalizacji świetlnych do systemu ITS. Z ul. Dyrekcyjnej zniknie stare, awaryjne, torowisko, z którego nie korzystają już tramwaje liniowe. Od strony ul. Joannitów powstanie wjazd na parking galerii, natomiast od ul. Dyrekcyjnej bezkolizyjny wjazd i wyjazd dla autobusów PKS. Docelowo po przebudowie organizacja ruchu w tamtym rejonie będzie zbliżona do obecnej.
Utrudnienia dla kierowców, zastępcze linie dla pasażerów
Inwestycja wymusza zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej i ruchu samochodowym. Te pierwsze mają potrwać do końca wakacji, drugie nawet do końca tego roku.
Co czeka kierowców?
- Zamknięta zostanie ul. Dyrekcyjna, na odcinku od skrzyżowania z ul. Ślężną do skrzyżowania z ul. Gajową.
- Na skrzyżowaniu ul. Borowskiej i Dyrekcyjnej utrzymana zostanie relacja po osi Borowskiej, od skrzyżowania z ul. Glinianą w kierunku ul. Suchej.
- Objazd na kierunku od ul. Hubskiej wyznaczony został ulicami: Suchą i Ślężną, natomiast od ul. Ślężnej ulicami: Glinianą, Łódzką oraz Gajową.
- Na trasie objazdu przewidziano częściową eliminację parkowania oraz zmiany pierwszeństwa na skrzyżowaniach Łódzka – Gliniana, Łódzka – Gajowa, Gajowa – Dawida oraz Gajowa – Dyrekcyjna.
- Zamknięta dla ruchu zostaje ul. Joannitów, na odcinku od Suchej do Dyrekcyjnej.
Zmiany dla pasażerów
Na czas przebudowy nastąpią zmiany w organizacji ruchu komunikacji miejskiej, które mają zakończyć się przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego.
- zawieszone zostanie kursowanie linii tramwajowych 8, 9 i 15
- trasy linii tramwajowych 31 i 32 zostaną skrócone do przystanku Dworzec Autobusowy (tam tramwaje po specjalnej nakładce będą przejeżdżać na drugi tor)
- autobusy linii 122 będą rozpoczynały i kończyły kursy z przystanku przy ul. Petrusewicza
- kursy nocne linii 241, 243, 245, 246, 247, 249, 251, 253, 255, 257 i 259 będą realizowane z pominięciem przystanków przy ul. Suchej.
- zostaną uruchomione linie tymczasowe
Zobacz wszystkie zmiany w komunikacji – przebudowa Dyrekcyjnej
Więcej nowych tramwajów na torach
W związku z inwestycją MPK będzie musiało zamknąć zajezdnię przy ul. Kamiennej. Co to oznacza dla pasażerów? Choćby to, że kursy zjazdowe będą odbywać się nie na Kamienną, a po trasie do zajezdni przy ul. Powstańców Śląskich. – Dobra informacja jest taka, że na pewno mocniej wykorzystywać będziemy najnowszy tabor, a najstarsze tramwaje zostaną w zajezdni, aby je odświeżyć.
Nowoczesne, klimatyzowane i niskopodłogowe tramwaje pojawią się w większej ilości miejsc niż dotychczas. Choćby z tego powodu, że UE zgodziła się, aby w godzinach po szczytach komunikacyjnych Skody 19 T jeździły na innych trasach niż te, do których zostały przypisane (31, 32, 33). Po wprowadzeniu korekt na pętli Sępolno (która już trwa) i Leśnica nowoczesne składy pojadą także tam.
Kampania informacyjna
W związku z remontem inwestor i służby miejskie przygotowały specjalną kampanię informacyjną. Już od 20 czerwca w autobusach, tramwajach na plakatach i ekranach LCD pojawią się informacje o zmianach w ruchu i funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Ponadto od 20 czerwca do 1 lipca na przystankach końcowych przed skrzyżowaniem pojawią się osoby, których zadaniem będzie wręczanie pasażerom ulotki z mapką informującą o zmianach, a także wskazywanie drogi do przystanków tymczasowych.
Ulotki pojawią się również w pobliskich instytucjach, urzędach, sklepach oraz na tymczasowym Dworcu Autobusowym i Dworcu Głównym PKP.Więcej informacji o inwestycji Wroclavia