Żeby powstał buspas, potrzebne będzie rozebranie 161-metrowego podsypanego tłuczniem torowiska wraz z trakcją tramwajową. W jego miejscu pojawi się zabudowane torowisko ze słupami trakcyjnymi na zewnątrz jezdni, co pozwoli pojechać po torach autobusom MPK. Długość przebudowanej trakcji tramwajowej wyniesie 270 m. Pojawi się też jeden peron autobusowo-tramwajowy o długości 55 m.
Ponadto, niezbędna będzie przebudowa kolidujących sieci uzbrojenia podziemnego. Muszą zostać zagospodarowane wody opadowe i roztopowe. Pojawi się też nowe przejście dla pieszych i przejazd rowerowy, objęte sygnalizacją świetlną, przez zachodnią jezdnię ul. Bardzkiej.
Miasto podkreśla, że buspas nie powstanie kosztem istniejącej drogi i nie zabierze żadnego pasa kierowcom. To element trasy na Jagodno. Projekt zakłada, że po wyjeździe z buspasa autobusy będą włączać się do ruchu na już istniejącej jezdni. Z tego względu zostanie przebudowana sygnalizacja świetlna.
Wykonawca będzie mieć dziewięć miesięcy na wykonanie projektu od dnia zawarcia umowy. Jedyną ofertę złożyła spółka Biprogeo-Projekt sp. z o.o. z Wrocławia (429 270,00 zł brutto).
Wrocławskie Inwestycje chcą przeznaczyć na realizacją 179 tys. zł brutto. Ze względu na zbyt wysoką cenę przetarg unieważniono. Miasto będzie pracować nad ogłoszeniem kolejnego przetargu.