Drogowcy zaledwie kilka dni temu rozpoczęli kolejny ważny etap budowy TAT. Wykonawca zajął torowisko na pl. Orląt Lwowskich. Musi włączyć budowane torowisko w istniejącą sieć komunikacyjną oraz zbudować nowe przystanki. W związku z tymi robotami trasy tymczasowo zmieniły tramwaje i autobusy. – Trwają prace przy układaniu sieci podziemnych na placu Orląt Lwowskich. Usuwane są kolizje z instalacją podziemną. Na budowę przyjechały już pierwsze rozjazdy, które zostaną zamontowane na placu – wylicza Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Przygotowania do najtrudniejszego zadania
Natomiast wczoraj (13 lutego) rozpoczęły się ważne roboty na drugim końcu budowanego odcinka. W pobliże skrzyżowania ul. Robotniczej z Wagonową przyjechała potężna palownica. Rozpoczęła wbijanie głęboko w ziemie 34 pali, które będą stanowić oparcie dla fundamentu pierwszej podpory 160-metrowego wiaduktu. To po nim tramwaje i autobusy przejadą nad torami kolejowymi.
Wykonawca prac układa też kolejne tory, spawa i betonuje na odcinku od pl. Orląt Lwowskich do ulicy Smoleckiej. Wzdłuż trasy powstają też kolejne chodniki. Udało się usunąć kolizje energetyczne przy wiadukcie nad ulicy Smolecką a to pozwoliło ruszyć z kolejnymi robotami na tym odcinku. Trwają również prace przy sieciach i korytowaniu na kolejnym odcinku w kierunku ul. Wagonowej.
Kolejne odcinki w projektowaniu
Wrocławskie Inwestycje rozpisały już przetarg na kolejny odcinek torowiska od Parku Biznesu do skrzyżowania Strzegomskiej z ul. Rogowską. Natomiast ostatni fragment wzdłuż ul. Rogowskiej zakończony petlą jest w fazie projektowania.
Przypomnijmy. TAT to największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949 r., kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 7 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160-metrowy nad torami kolejowymi i 22-metrowy nad ulicą Smolecką. Obecnie umowy z wykonawcami są podpisane na ponad 151 milionów złotych! TAT pojedziemy w 2023 r.