Prace trwają na ul Długiej, pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Poznańską a siedzibą Politechniki Wrocławskiej. Wiele dzieje się jeszcze pod ziemią, m.in. robotnicy wymieniają rury ciepłownicze przy siedzibie ZDiUM, ale na pojedynczych odcinkach widać już korytarz nowej drogi, a nawet fragmenty przyszłych chodników.
Jednak najważniejsze zadania koncentrują się przy wiadukcie kolejowym. – Po obu stronach rośną już podpory nowego wiaduktu, pod którym przejadą tramwaje, autobusy, auta i rowerzyści. Trwają też prace przygotowawcze do budowy kanału ogólnospławnego, a przy budynku ZDiUM powstaje parking – wylicza Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Wykonawca przełożył też już kilkadziesiąt kilometrów kabli średniego napięcia. Na plac budowy przyjechały krawężniki. Teren na wysokości obiektów Politechniki Wrocławskiej jest już utwardzony i widać tam fragmenty korytarza nowej trasy.
Przetarg na kolejne odcinki
Na początku lutego Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na budowę kolejnych odcinków trasy tramwaju przez Popowice. W ramach tego zadania powstanie 3,1 km torowiska (w tym 1,45 km torowiska zielonego).
(projekt: arch. Grzegorz Kilian)
Mowa o fragmentach, które po obu stronach trasy będą włączały się do obecnej sieci tramwajowej: jeden od strony mostów Mieszczańskich, drugi od strony ul. Milenijnej. Na pewno na tym odcinku powstanie też stacja prostownikowa „Szczepin”, która będzie zasilała sieć trakcyjną.
Blisko 4 km nowego torowiska
Przypomnijmy.
Nowa, licząca blisko 4 kilometry trasa tramwajowa ma początek na skrzyżowaniu ulic Dmowskiego, Władysława Jagiełły i Mieszczańskiej. Torowisko tramwajowe od Mieszczańskiej przejdzie w ul. Dmowskiego. Dalej zostanie poprowadzone między istniejącymi jezdniami: przez most Dmowskiego, obok centrum handlowego i siedziby ZDiUM. Potem pod wspominanym wiaduktem i dalej ul. Długą i Starogroblową na Popowice.
Budowa pierwszego etapu trasy tramwajowej na Popowice rozpoczęła się 25 maja 2019 r. Wykonawcą tego etapu prac jest Budimex Budownictwo.
Według planów gotową trasą na Popowice pojedziemy w 2022 roku.
Inwestycja w liczbach:
- 3,8 km nowego torowiska
- 5,4 km nowych i przebudowanych dróg
- 17 przebudowanych skrzyżowań
- 5,7 km nowych lub przebudowanych ścieżek rowerowych
- 31 przystanków (w tym 21 nowych)
- 120 mln zł koszt prac w I etapie