wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

13°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 11:30

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Budowa tramwaju na Nowy Dwór - trasa nabiera kształtów [ZDJĘCIA]

Jeszcze w tym roku miasto chce podpisać umowę na budowę kolejnego etapu trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. To najważniejsza inwestycja komunikacyjna we Wrocławiu.

Reklama

Trasa autobusowo-tramwajowa łącząca plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem ma powstać do 2023 roku. Na odcinku 7 km mieszkańcy skorzystają z 15 par przystanków. Budowane są również dwa wiadukty - nad ul. Smolecką oraz przy ul. Strzegomskiej i Robotniczej.

- W październiku trafił tam piąty olbrzymi dźwigar, ważący 38 ton i mierzący 24 metry. Cała operacja była dość skomplikowana, gdyż został on zamontowany nad siecią trakcyjną linii kolejowej - tłumaczy Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji. Obecnie na wiadukcie przy Strzegomskiej trwa deskowanie, czyli przygotowanie do zbrojenia.

Dodaje, że obecnie wzmożone prace trwają przy ul. Śrubowej oraz na pl. Orląt Lwowskich, gdzie w listopadzie planowany jest montaż sygnalizacji świetlnej.

- Pierwsze konstrukcje wysięgników przyjechały od producenta i będą montowane w najbliższych dniach. Stworzono linie naprowadzające dla niedowidzących. To projekt świętej pamięci Bartka Skrzyńskiego, który uznał razem z prezydentem, że trzeba wprowadzić zmiany ułatwiające poruszanie się osobom słabowidzącym. Te linie pojawią się wzdłuż większości trasy na Nowy Dwór oraz na Popowice. Specjalne oznaczenia są również przy wiatach przystankowych - dodaje Świercz.

Wkrótce zaczną kłaść tory

W ramach inwestycji gotowe są już przystanki na pl. Orląt Lwowskich, na Podwalu, przy ul. Nabycińskiej i Smoleckiej.

- Na Smoleckiej w ciągu kilku miesięcy zaczniemy układać tory na wiadukcie. Założenia są takie, żeby w przyszłym roku tramwaje pojechały od pl. Orląt Lwowskich w kierunku ul. Smoleckiej i Śrubowej - mówi Świercz.

Wrocławskie Inwestycje podkreślają, że gotowa do rozpoczęcia pracy na kolejnym odcinku inwestycji jest firma Pro-Tra Building sp. z o.o. Wrocławska spółka za 81,2 mln zł wygrała przetarg na budowę odcinka 2 km od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej. Jeszcze w tym roku miasto chce podpisać umowę z wykonawcą. Na razie inwestor czeka na wynik kontroli uprzedniej, która jest obligatoryjna w przypadku otrzymania dofinansowania z UE na roboty budowlane. Tutaj otrzymano ponad 100 mln zł.

- Na tym odcinku nie budujemy żadnego obiektu inżynierskiego. Jest już szeroki wiadukt, a Gądowianka jest dostosowana do tramwajów, które przejadą pod nią. Następnie duża część trasy będzie biegła istniejącym buspasem przy ul. Strzegomskiej - zauważa Krzysztof Świercz.

Całkowity koszt inwestycji szacuje się na 370 mln zł.

Nocne lanie betonu na wiadukcie nad ul. Smolecką 

Galeria

Kliknij na zdjęcie aby powiększyć

Posłuchaj podcastu

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl