Przy zajezdni Borek znajdującej się przy ul. Powstańców Śląskich do wymiany jest osiem rozjazdów tramwajowych wraz z zabudową. Rozjazdy łączą obszar zajezdni Borek z miejską siecią torowisk tramwajowych, gdzie kursują linie 6 i 7.
MPK zapowiada, że prace nie zablokują dojazdu wagonów na Klecinę, gdyż zakłada się montaż rozjazdów nakładkowych na krańcach przebudowywanych odcinków. Umożliwi to przejazd tramwaju z jednego toru na drugi przy ruchu wahadłowym. To pozwoli na prowadzenie remontu bez odcinania południa Wrocławia od ruchu tramwajowego.
Czytaj więcej: TORYwolucja na wrocławskich szynach za 80 milionów złotych rocznie
Takie nakładki zastosowano m.in. w zeszłym roku na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich i Kutnowskiej, pomiędzy przystankiem „Orla” a zajezdnią „Borek”. Zakłada się również przebudowę sieci trakcyjnej i wyregulowanie jej do nowego układu torowego i lokalizacji słupów.
– Wstrzymanie ruchu tramwajowego będzie jedynie weekendowe, na czas montażu/demontażu rozjazdów tymczasowych. Przez resztę czasu ruch będzie odbywał się wahadłowo. Prace planujemy rozpocząć w czerwcu, zakładamy, że potrwają około dwóch miesięcy – informuje Damian Zdancewicz z MPK Wrocław.
W przetargu wzięły udział dwie firmy: TORHAMER sp. z o.o. oraz Zakład Sieci i Zasilania. Prace za ponad 6 mln zł brutto wykona ta druga.
TORYwolucja we Wrocławiu
Wymiana rozjazdów przy zajezdni Borek to element TORYwolucji na 2022 r. W planach jest także rozbudowa zajezdni, co pozwoli na przyjęcie 123 tramwajów - o 23 więcej. Powstanie 1 km nowych torowisk, zostaną przebudowane wyjazdy oraz pojawi się hala magazynowa lekkiej konstrukcji i wiata magazynowa na odpady poprodukcyjne. Projekt zakłada również zapewnienie zaplecza socjalnego dla zwiększonej obsady i wykonanie wiaty rowerowej.