Dostosowanie witryn Galerii do przepisów uchwały trwało od jesieni zeszłego roku. – Już wtedy poinformowaliśmy najemców o tym, że przepisy wejdą w życie i będzie konieczność zmian aranżacji witryn – tłumaczy Andrzej Wąsowicz, dyrektor Centrum Handlowego Galeria Dominikańska. Od tamtego czasu aż do połowy maja trwały prace nad dostosowaniem witryn. Rozmowy, ustalenia, negocjacje trwały z 14 najemcami. – Każdy z najemców a także i my – zarządzający obiektem – musieliśmy nauczyć się nowych przepisów, dlatego nieocenioną pomocą była dla nas współpraca z panią Beatą Urbanowicz – plastyk miejską, która konsultowała każdy nowy projekt witryny – podkreśla Wąsowicz.
Zmiany witryn nie zawsze przebiegały gładko. Zdarzało się, że nowe projekty musiały dopasować się do istniejących technicznych rozwiązań w budynku. – Po prostu w wielu miejscach są przy witrynach instalacje lub grzejniki, dlatego potrzeba było do każdej aranżacji podejść indywidualnie – mówi dyrektor Galerii Dominikańskiej.
W rezultacie mamy w granicach Parku Kulturowego „Stare Miasto” nowoczesny obiekt handlowy, który swoimi witrynami może wyznaczać standardy. – Cieszymy się, że udało się uzyskać tak dobry efekt, dziękuję wszystkim najemcom za ciężką i bardzo dobrą pracę – podkreśla Andrzej Wąsowicz. – Tak duży projekt, jakim jest Park Kulturowy „Stare Miasto”, wymaga czasu i to widać na naszym przykładzie. Nie da się z dnia na dzień poprawić wszystkiego na raz – dodaje.