Treść informacji zamieszczonej przez Volvo Group:
„W ramach trwających przedsięwzięć w Grupie Volvo ukierunkowanych na poprawę rentowności i redukcję kosztów, Volvo Construction Equipment podjęło decyzję o zaprzestaniu działań związanych z konstrukcją i produkcją obecnych linii produktowych koparkoładowarek oraz równiarek pod marką Volvo. W przyszłości wymienione produkty będą dostarczane przez zależną chińską firmę SDLG.
Obecne kroki są częścią działań nakierowanych na zmniejszenie kosztów w Volvo Construction Equipment (Volvo CE) zapowiedzianych łącznie z raportem finansowym za trzeci kwartał 2014. Celem decyzji jest dopasowanie struktury kosztów wybranych produktów oraz poprawienie ich dochodowości. W efekcie przeprowadzonej analizy, Volvo CE zadecydowało o zaprzestaniu wszelkich działań związanych z konstrukcją i produkcją koparkoładowarek i równiarek w swoich zakładach w Europie i obu Amerykach i przeniesieniu tej działalności do zależnej chińskiej firmy SDLG. W połączeniu z innymi działaniami mającymi na celu zwiększenie efektywności organizacji, firma zredukuje ilość zatrudnionych osób o około 1,000 pracowników – w większości z Polski, USA i Brazylii.
Obecne, technologicznie zaawansowane linie produktów koparkoładowarek i równiarek zajmują stosunkowo niewielki segment rynku premium. Koparkoładowarki i równiarki pod marką SDLG będą lepiej odpowiadać wymaganiom klientów dużego i ciągle rosnącego ekonomicznego segmentu rynku.
Obecnie równiarki są produkowane w Volvo CE w fabryce w Shippensburgu (USA) oraz w Pederneiras (Brazylia). Natomiast koparkoładowarki są dzisiaj produkowane w fabrykach ulokowanych w Pedernerias (Brazylia) i we Wrocławiu. W efekcie wycofania się z produkcji koparkoładowarek, fabryka Volvo CE we Wrocławiu zostanie zamknięta.
Wymienione przedsięwzięcia w Volvo CE są częścią nowych działań w ramach wcześniej zakomunikowanego Planu Strategicznego Grupy na lata 2013-2015, opublikowanego łącznie z raportem finansowym za trzeci kwartał 2014. Wszystkie te działania powinny przynieść redukcję kosztów strukturalnych na poziomie 3,5 mld SEK. Łącznie z już trwającymi działaniami, zgodnie z założeniami Programu Strategicznego, powinno to przynieść redukcję kosztów strukturalnych Grupy o 10 mld SEK w porównaniu z rokiem 2012. Działania będą wdrażane do końca roku 2015, a efekt finansowy będzie widoczny w 2016. Więcej informacji na ten temat jest zawartych w raporcie Grupy Volvo za trzeci kwartał 2014.”
Na początku lat 90. Volvo rozpoczęło we Wrocławiu działalność przemysłową
W 1996 roku otwarto fabrykę autobusów, a kolejne lata zaowocowały rozwojem firmy i rozszerzeniem zakresu jej działalności. Obecnie w skład Volvo Polska wchodzą m.in. dwie fabryki – autobusów i koparkoładowarek, centra usługowe oraz organizacje sprzedaży autobusów, samochodów ciężarowych i maszyn budowlanych. Volvo Polska zatrudnia ponad 3 tysiące pracowników.
Grupa Volvo to jeden ze światowych producentów samochodów ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych oraz systemów napędowych do łodzi motorowych i urządzeń przemysłowych. Grupa oferuje również usługi informatyczne i finansowe. Grupa Volvo posiada zakłady produkcyjne w 19 krajach, a swoje produkty sprzedaje na ponad 190 rynkach. Główna siedziba firmy znajduje się w Göteborgu, w Szwecji.
Źródło: Volvo Group Poland