wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

11°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 23:10

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Jeden formularz – wiele spraw [FORMULARZE]
  4. Potrzebna ławka

Potrzebna ławka

W 2021 i 2022 roku ustawiliśmy w sumie 104 ławeczki w lokalizacjach zgłoszonych przez mieszkańców. W 2023 r. ustawimy ławki ze zgłoszeń, które nie miały szans na realizację w poprzednich latach.

Reklama

FORMULARZ ZGŁOSZENIA ZAPOTRZEBOWANIA NA ŁAWKĘ

Wskaż punkt na mapie najdokładniej jak się. Punkt wstawia się kliknięciem myszki. Jeżeli chcesz zmienić położenie punktu, możesz go przeciągnąć na mapie lub kliknąć w nowe miejsce.

Możesz dodać do zgłoszenia załącznik (zdjęcie lub skan).
Plik może mieć maksymalnie 8 MB i musi być w formacie JPG, PNG lub PDF.

Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania twoich danych osobowych przez Gminę Wrocław

Niniejszą informację otrzymałeś w związku z obowiązkami określonymi w art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej z dnia 14 maja 2016 r. L 119/1).

Informacje podstawowe dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych

Administrator Danych Osobowych (ADO)

Administratorem Twoich danych osobowych jest Gmina Wrocław Urząd Miejski Wrocławia, z siedzibą we Wrocławiu. Możesz się z nami skontaktować w następujący sposób:

  • listownie na adres: Pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław
  • przez e-mail:
  • telefonicznie: +48 71 777 79 22.
Inspektor Ochrony Danych

Wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych. Jest nim Sebastian Sobecki. Inspektor to Osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych oraz korzystania z przysługujących Ci praw związanych z przetwarzaniem danych. Możesz się z nim kontaktować w następujący sposób:

  • listownie na adres: ul. G. Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław,
  • przez e-mail:
  • telefonicznie: +48 71 777 77 24.
Cele przetwarzania Twoich danych osobowych

Będziemy przetwarzać Twoje dane w celu przeprowadzenia konsultacji społecznych.

Podstawa prawna przetwarzania Twoich danych osobowych

Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 994).

Okres przechowywania Twoich danych osobowych

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez Gminę Wrocław Urząd Miejski Wrocławia przez minimum 5 lat. Następnie Archiwum Państwowe po ekspertyzie dokumentów może podjąć decyzję o ich zniszczeniu lub przekwalifikować na kategorię A i wtedy Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez Urząd Miejski Wrocławia przez 25 lat od stycznia kolejnego roku po zakończeniu Twojej sprawy, a następnie zostaną przekazane do Archiwum Państwowego we Wrocławiu, gdzie będą przetwarzane wieczyście.

Odbiorcy Twoich danych osobowych

Twoje dane zostaną udostępnione podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa. Dodatkowo dane mogą być dostępne dla usługodawców wykonujących zadania na zlecenie Administratora w ramach świadczenia usług serwisu, rozwoju i utrzymania systemów informatycznych.

Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych

Przysługują Ci następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:

  • prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych,
  • prawo dostępu do Twoich danych osobowych,
  • prawo żądania sprostowania Twoich danych osobowych,
  • prawo żądania usunięcia Twoich danych osobowych,
  • prawo do przenoszenia danych osobowych,
  • prawo żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych.

Aby skorzystać z powyższych praw, skontaktuj się z Inspektorem Ochrony Danych (dane kontaktowe powyżej).

Prawo wniesienia skargi

W przypadku nieprawidłowości przy przetwarzaniu Twoich danych osobowych, przysługuje Ci także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Udostępniamy Państwu formularz, w którym można zgłosić potrzebę zamontowania przyulicznej ławki.  Chcemy, aby przestrzenie Wrocławia były otwarte i przyjazne. Dotyczy to także, a nawet przede wszystkim osób, dla których z różnych powodów przejście kilkuset metrów bez możliwości odpoczynku stanowi duży problem.

Poniżej zamieszczony jest formularz, w którym na mapie należy zaznaczyć zgłaszane miejsce proponowanej lokalizacji ławki lub ławek. Klikając w dany punkt uzyskamy podpowiedź, kto jest właścicielem i zarządcą terenu. Co do zasady, miasto (gmina) może inwestować na terenie stanowiącym jego własność i/lub pozostającym pod zarządem jego jednostek.

Ten program dedykowany jest w szczególności ulicom (pasowi drogowemu), a zatem jeśli po kliknięciu w wybranym przez nas miejscu pojawi się informacja „Własność Gminy bez wieczystego użytkowania - w trwałym zarządzie ZDIUM”, szanse na uwzględnienie zgłoszenia rosną.

W formularzu jest też okienko, w którym należy zamieścić krótki opis – na przykład wyjaśnić jakiego odcinka lub której strony chodnika dotyczy propozycja; przy jakim budynku, obiekcie lub skrzyżowaniu proponuje się ławkę itp. Wszystko, co ułatwi urzędnikom ustawienie ławki w najlepszym miejscu z perspektywy użytkownika jest tutaj mile widziane.

W kolejnym okienku warto zamieścić kilka zdań uzasadnienia, wskazując przede wszystkim komu dana ławka będzie służyć (kim jest typowy użytkownik szlaku), czy są jakieś instytucje lub punkty szczególnie często odwiedzane na przykład przez osoby starsze lub inne osoby z dysfunkcjami ruchu. 

Powodem zgłoszenia może być też inna specyfika miejsca: ciekawy widok lub otoczenie zieleni.

Dane kontaktowe

Potrzebujemy także danych kontaktowych osoby zgłaszającej na wypadek, gdyby konieczne były jakieś dodatkowe informacje, wyjaśnienia lub ustalenia (np. zmiana lokalizacji na sąsiednią). 

Będziemy mogli także poinformować wnioskodawców, na jakim etapie jest zgłoszony formularz.

Wreszcie jest także możliwość dołączenia załącznika w osobnym pliku (jpg, png lub pdf). Mile widziane są załączniki graficzne precyzujące lokalizację lub obrazujące stan obecny. Można tu też podpiąć uchwałę Rady Osiedla, listę podpisów osób popierających inicjatywę itp.

Weryfikacja zgłoszeń

Zgłoszenie będzie weryfikowane w zakresie możliwości, celowości i pilności realizacji. W razie wątpliwości, czy ławka nie będzie budzić protestów mieszkańców o opinię prosić będziemy właściwą Radę Osiedla, oczywiście, o ile nie wyrazi ona swojego stanowiska wcześniej.

Akcja funkcjonuje w trybie ciągłym – na bieżąco przyjmujemy i analizujemy przesyłane propozycje pod wykonawczym (dostępność przestrzeni), celowościowym (uzasadnienie), pilności itp. Realizacja co do zasady będzie następować w następnym roku budżetowym, w ramach zbiorczego zamówienia dla lokalizacji, które pozytywnie przejdą powyższą weryfikację.

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl