„Anty-Gone TRYPTYK” – premiera w Teatrze Pieśni Kozła. Bilety w sprzedaży

Teatr Pieśń Kozła pracuje nad nową premierą. W najnowszej produkcji, obliczonej na trzy odsłony, połączone w jedno widowisko, tj. w „Anty-Gone TRYPTYK”, pojawi się międzynarodowa obsada, dzięki której na scenie dojdzie do fuzji różnych środków artystycznego wyrazu. Zapowiadają się bowiem zarówno ostre metalowe brzmienia, laboratorium antycznej greckiej rytmiki, współczesny balet, jak i pieśni operowe i surowe rytmy bębnów. Bilety już w sprzedaży. 


W Teatrze Pieśni Kozła trwają próby do premierowego spektaklu, w których bierze udział łącznie 30 artystów, pochodzących m.in. z Włoch, Japonii i Niemiec. 

– Można powiedzieć, że będzie to przedstawienie hybrydowe. Łączymy na scenie różne światy artystyczne, ponieważ zależy nam na tym, by pokazać Sofoklesa w pełnej skali i intensywności emocji, uniwersalnych ludzkich doświadczeń i dążeń. Sięganie do źródeł antycznej tragedii zawsze było jednym z najważniejszych tropów w naszych poszukiwaniach, a z myślą wystawienia Antygony noszę się od 20 lat. Teraz wreszcie mamy okazję, by to zrobić, wykorzystując zasobny arsenał środków ekspresji – mówi Grzegorz Bral, twórca i dyrektor Teatru Pieśń Kozła, reżyser „Anty-Gone TRYPTYK”.

„Anty-Gone TRYPTYK”  – premiera w Teatrze Pieśni Kozła

„Anty-Gone TRYPTYK” – premiera w Teatrze Pieśni Kozła

Spektakl / Tylko dla dorosłych
Termin od 22 listopada 2018 do 23 listopada 2018

Miejsce Teatr Polski we Wrocławiu

Zobacz


– Co ciekawe, bezpośrednią inspiracją do spektaklu stał się średniowieczny bęben wikingów. – Okazało się, że to fantastyczne narzędzie do badania rytmiki i muzyki greckiej, a muzyka to klucz do Sofoklesa. W „Anty-Gone” wykorzystamy siedem replik takich bębnów – wyjaśnia Grzegorz Bral.

Spektakl potrwa, włączając przerwy, ok. 3 godz. 20 minut, a zostanie wystawiony na scenie wrocławskiego Teatru Polskiego.

– Nasza Antygona wymaga większej przestrzeni, to spektakl momentami bardzo głośny, z rozmachem. Z jednej strony rzucamy w ten sposób rękawicę naszym widzom, przyzwyczajonym do bliskiego kontaktu z aktorami w naszej siedzibie, z drugiej – w tym przedstawieniu pozostajemy wierni naszym teatralnym poszukiwaniom – mówi Grzegorz Bral.

Realizacja projektu stała się możliwa dzięki dofinansowaniu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, ze środków pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, oraz ze strony gminy Wrocław.

----------------------------------------------------------------

„Anty-Gone TRYPTYK”, reżyseria: Grzegorz Bral, dramaturgia: Alicja Bral, choreografia: Julien Touati (I część), Melanie Lomoff (II i III część), scenografia: Robert Florczak i Grzegorz Bral opracowanie muzyczne i aranżacja: zespół pod opieką Radosława Nowakowskiego (I), Maciej Rychły (II i III), Przemysław Michalak (II), kostiumy: Alicja Gruca, tłumaczenia greckich partii I części: Dimitris Varkas

 
Zgłoś uwagę