Olga Malinkiewicz z WPT i EIT+ w CNN International

Olga Malinkiewicz, fizyk, związana z Wrocławskim Parkiem Technologicznym i Wrocławskim Centrum Badań EIT+ będzie jedną z bohaterek programu pt. „Made in Poland”, który w piątek, 4 grudnia będzie wyemitowany na antenie CNN International. W 30 minutowym programie CNN zaprezentuje polskie firmy, technologie i odkrycia zdobywające międzynarodowy rozgłos.

  • Olga Malinkiewicz

    Olga Malinkiewicz, źródło: CNN International

  • CNN International

    CNN International

  • WPT

    WPT, źródło: CNN International


CNN International wyemituje w piątek, 4 grudnia o godz. 17.30, program pt. „Made in Poland” przedstawiający historie polskich nowatorskich rozwiązań z zakresu technologii, mody i nauki. W programie znajdzie się m.in. reportaż z Wrocławskiego Parku Technologicznego, Wrocławskiego Centrum Badań EIT+ i Saule Technologies, w którym Olga Malinkieiwcz – wyróżniona w tym roku w rankingu portalu wroclaw.pl „30 Kreatywnych”, opowie o ogniwach perowskitowych. Przypomnijmy, że 33-letnia badaczka wynalazła technologię ich wytwarzania. Pozwalają one na przetwarzanie energii słonecznej w energię elektryczną. Za swój pomysł Polka została wyróżniona nagrodą Photonics21 przyznawaną przez Komisję Europejską, znalazła się także na liście liderów innowacji – New Europe 100. W sierpniu 2015 r. Narodowe Centrum Badania i Rozwoju przyznało jej grant w wysokości 25 mln zł. We wrześniu 2015 r. informowaliśmy, że Olga Malinkiewicz podpisała kontrakt z japońskim przedsiębiorcą na rozwój wymyślonych przez nią ogniw fotowoltaicznych. Wartość kontraktu wynosi 20 mln zł – czytaj więcej – Sukces młodej badaczki z EIT+.

Zobacz zapowiedź wideo programu pt. „Made in Poland”.

Polskie nowatorskie rozwiązania w CNN

CNN International informuje, że materiały emitowane w ramach programu skupią się na organizacjach i osobach ucieleśniających ducha polskiej innowacji, tak prężnie rozwijającej się przez ostatnie 25 lat po upadku komunizmu.

– Widzowie CNN International stale interesują się innowacjami, tym co dzieje się dzisiaj, ale co ważniejsze, tym co może się wydarzyć jutro – mówi Ellana Lee, Senior Vice President CNN International: – Made in Poland to jeden z przykładów naszego zaangażowania w wyszukiwanie i opowiadanie takich historii z różnych sektorów i miejsc. Ten program doskonale pokazuje współczesną Polskę poprzez spotkania z ludźmi i organizacjami, które napędzają zmianę i innowację.

W programie obok reportaży na temat firm, o których jest głośno zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej, pojawią się również wywiady z ich przedstawicielami. Wśród tematów poruszanych w „Made in Poland” znajdą się m.in.:

- Rozwój polskiej branży gier wideo, której silną pozycję potwierdza tegoroczny globalny sukces gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon”. CNN odwiedza warszawską siedzibę CD Projektu i rozmawia z jednym ze scenarzystów gry – Jakubem Szamałkiem.

- Rozkwit rynku firm technologicznych w Krakowie. CNN spotyka się z przedstawicielami start-upów Estimote i Codewise, które z sukcesem prowadzą swoją międzynarodową działalność z serca małopolski.

- Przebudzenie w polskiej modzie. CNN wybiera się na łódzki Fashion Week, gdzie porozmawia o najnowszych trendach z projektantką Violą Śpiechowicz. W Warszawie ekipa stacji spotka się z właścicielkami marki odzieżowej Local Heroes, której ubrania noszą Cara Delavigne, czy Justin Bieber.

- Historia INGLOT Cosmetics, firmy założonej 30 lat temu w Przemyślu, która dziś jest jednym z wiodących producentów kolorowych kosmetyków na świecie.

- Nowa technologia produkcji grafenu: Instytut Technologii Materiałów Elektronicznych i firma Seco-Wawreick prezentują ekipie CNN prototyp maszyny umożliwiającej produkcję grafenu na skalę przemysłową. Dr Włodzimierz Strupiński opowie stacji o tym, jak przełomowe może okazać się to rozwiązanie.

Program "Made in Poland" emisje: w piątek 4 grudnia o 17:30 CET, w sobotę 5 grudnia o 14:30 CET i 21:30 CET, w niedzielę 6 grudnia o 02:30 CET, 07:30 CET i 20:30 CET, we wtorek 8 grudnia o 11:30 CET, w środę 9 grudnia o 05:30 CET.

O CNN International

Usługi informacyjne CNN są dostępne w pięciu językach na wszystkich największych platformach telewizyjnych, internetowych oraz mobilnych i docierają do ponad 385 milionów gospodarstw domowych na całym świecie.

Źródło: CNN International

Zgłoś uwagę