Ciekawostki o wrocławskim MPK. Który tramwaj jest najstarszy? Która linia najdłuższa, a która najkrótsza? Sprawdź!

 Zajezdnia „Popowice” przy obecnej ul. Legnickiej 65A powstała w 1901 r. Została wybudowana jako pierwsza zajezdnia spółki Breslauer Straßen-Eisenbahn-Geselschaft (Wrocławskie Towarzystwo Kolei Ulicznej) i przystosowana do obsługi tramwajów elektrycznych (wcześniej przedsiębiorstwo korzystało z taboru tramwajów konnych). Po wojnie głównie naprawiano tu tramwaje.
To ogromny obiekt, gdzie znajdowały się pomieszczenia administracyjne, hale warsztatowe, magazyny, stajnia, skład soli czy wielka łaźnia z okrągłymi, wspólnymi natryskami dla pracowników. 
Obecnie, po trudnej historii upadku firmy Protram (poprzednniego właściciela), zajezdnia wykorzystywana jest głównie na potrzeby wrocławskich trwamwajów zabytkowych. Tam są przechowywane i remontowane. 
Przestronne pomieszczenia zajezdni z budynkami powstałymi również współcześnie, zaadaptowano na różne aktywności. Starczyło tu miejsca na organizacje pozarządowe, warszat renowacji starych neonów, skatepark, czy sale prób dla grup muzycznych, albo pracownie artystyczne. Odbędzie się tu tegoroczna edycja Przeglądu Sztuki Survival.
W przyszłości to miejsce stać się może prawdziwą perłą we Wrocławiu. Są plany by stworzyć tu halę targową, a okolicę zazielenić. 
  Tomasz Hołod
Przesuń zdjęcie palcem
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze

Zajezdnia na Popowicach będzie centrum kulturalnym?

Zajezdnia „Popowice” przy obecnej ul. Legnickiej 65A powstała w 1901 r. Została wybudowana jako pierwsza zajezdnia spółki Breslauer Straßen-Eisenbahn-Geselschaft (Wrocławskie Towarzystwo Kolei Ulicznej) i przystosowana do obsługi tramwajów elektrycznych (wcześniej przedsiębiorstwo korzystało z taboru tramwajów konnych). Po wojnie głównie naprawiano tu tramwaje.

To ogromny obiekt, gdzie znajdowały się pomieszczenia administracyjne, hale warsztatowe, magazyny, stajnia, skład soli czy wielka łaźnia z okrągłymi, wspólnymi natryskami dla pracowników. 

Obecnie, po trudnej historii upadku firmy Protram (poprzednniego właściciela), zajezdnia wykorzystywana jest głównie na potrzeby wrocławskich trwamwajów zabytkowych. Tam są przechowywane i remontowane. 

Przestronne pomieszczenia zajezdni z budynkami powstałymi również współcześnie, zaadaptowano na różne aktywności. Starczyło tu miejsca na organizacje pozarządowe, warszat renowacji starych neonów, skatepark, czy sale prób dla grup muzycznych, albo pracownie artystyczne. Odbędzie się tu tegoroczna edycja Przeglądu Sztuki Survival.

W przyszłości to miejsce stać się może prawdziwą perłą we Wrocławiu. Są plany by stworzyć tu halę targową, a okolicę zazielenić. 

 

Reklama