Kompleksowe Badania Ruchu we Wrocławiu 2024
Czym podróżujemy?
Różnie podróżujemy w zależności od tego co robimy na codzień czy jesteśmy uczniem, seniorem, czy pracujemy na etacie. Chodzenie pieszo najchętniej wybierają uczniowie i seniorzy to niewątpliwie zasługa niedużych odległości od szkoły, parku, czy sklepu. Jak wynika z badań, coraz więcej codziennych potrzeb można załatwić na swoim osiedlu czyli blisko domu. Samochód wybierają najczęściej ci, którzy pracują poza domem. Komunikacją zbiorową wrocławianie podróżują do pracy, na uczeln ię i do szkoły. Rower na co dzień wybierany jest głównie w podróżach do i z pracy oraz w mniejszym stopniu do szkoły czy na uczelnię. Uważany je st on za najszybszy sposób dotarcia do celu. Inaczej to wygląda w otoczeniu tu dla większości osób samochód jest najczęściej wybieranym środkiem transportu. Tylko studenci spoza miasta wybierają komunikację zbiorową, co zdecydowanie jest uzasadnieniem zupełnie innego trybu życia i m.in. potrzeby spotykania si ę p o zajęciach, spędzania czasu z przyjaciółmi czy korzystania z potencjału rozrywkowego miasta
Opis zdjęcia: Na slajdzie znajdują się dwa wykresy kolumnowe prezentujące dane na temat środków transportu wykorzystywanych przez różne grupy społeczno-zawodowe we Wrocławiu oraz w otoczeniu Wrocławia. Dane przedstawione są w procentach dla następujących grup: uczeń, student, pracujący poza domem, pracujący zdalnie lub hybrydowo, emeryt, rencista, pozostali. Wykres dla Wrocławia: Pokazuje procentowy udział poszczególnych środków transportu wśród różnych grup: Uczeń (n=1757): Pieszo - 60,6%, Komunikacja zbiorowa - 31,1%, Rower, hulajnoga, UTO - 5,3%, Samochód osobowy (kierowca) - 2,9%. Student (n=1143): Pieszo - 55,5%, Komunikacja zbiorowa - 31,6%, Rower, hulajnoga, UTO - 5,4%, Samochód osobowy (kierowca) - 4,4%. Pracujący poza domem (n=6659): Samochód osobowy (kierowca) - 46,4%, Komunikacja zbiorowa - 21,6%, Pieszo - 14,6%, Rower, hulajnoga, UTO - 13,8%. Pracujący zdalnie lub hybrydowo (n=1196): Pieszo - 61,6%, Samochód osobowy (kierowca) - 20,0%, Komunikacja zbiorowa - 15,0%, Rower, hulajnoga, UTO - 3,2%. Emeryt, rencista (n=2130): Pieszo - 56,6%, Komunikacja zbiorowa - 24,4%, Samochód osobowy (kierowca) - 18,6%, Rower, hulajnoga, UTO - 0,2%. Pozostali (n=738): Samochód osobowy (kierowca) - 45,3%, Pieszo - 22,8%, Komunikacja zbiorowa - 11,6%, Rower, hulajnoga, UTO - 8,1%. Wykres dla otoczenia Wrocławia: Pokazuje procentowy udział środków transportu wśród różnych grup w otoczeniu miasta: Uczeń (n=651): Pieszo - 72,4%, Samochód osobowy (kierowca) - 19,8%, Komunikacja zbiorowa - 6,1%, Rower, hulajnoga, UTO - 1,8%. Student (n=33): Pieszo - 77,8%, Komunikacja zbiorowa - 6,4%, Samochód osobowy (kierowca) - 9,6%, Rower, hulajnoga, UTO - 0,4%. Pracujący poza domem (n=1487): Samochód osobowy (kierowca) - 56,6%, Pieszo - 26,1%, Komunikacja zbiorowa - 11,0%, Rower, hulajnoga, UTO - 6,4%. Pracujący zdalnie lub hybrydowo (n=291): Samochód osobowy (kierowca) - 51,0%, Pieszo - 30,9%, Komunikacja zbiorowa - 9,6%, Rewer, hulajnoga, UTO - 1,4%. Emeryt, rencista (n=559): Samochód osobowy (kierowca) - 72,6%, Pieszo - 19,8%, Komunikacja zbiorowa - 6,3%, Rower, hulajnoga, UTO - 0,5%. Pozostali (n=137): Samochód osobowy (kierowca) - 80,1%, Pieszo - 11,0%, Komunikacja zbiorowa - 5,1%, Rower, hulajnoga, UTO - 0,9%.