www.wroclaw.pl Oficjalny portal miasta
Komunikacja

Tak powstają wiadukty na budowie trasy tramwajowej na Nowy Dwór [WIDEO]

Zobaczcie na ujęciach z drona, jak pną się do góry największe obiekty inżynieryjne na budowanej trasie autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Nad ulicą Smolecką powstaje szeroki na ponad 20 metrów wiadukt, natomiast nad ul. Robotniczą rośnie długa na ponad 160 metrów przeprawa nad drogą oraz linią kolejową.

Patrząc od pl. Orląt Lwowskich na zachód w kierunku Nowego Dworu, pierwszy powstaje mniejszy wiadukt nad ul. Smolecką. Jeszcze nie dawno widać było jedynie jego podpory, teraz trwają przygotowywanie szalunku pod wylanie betonowej konstrukcji wiaduktu oraz prace przy budowie murów oporowych. Aby wykonać to zadanie betoniarki będą musiały wykonać 62 kursy! Beton będzie wylewany w wakacje. Wiaduktem przejadą tramwaje, autobusy, rowerzyści i przejdą piesi. Obok powstaje przystanek „Smolecka”.

Druga przeprawa powstaje nad ul. Robotniczą i linią kolejową. To najtrudniejszy obiekt do wykonywania na całej trasie autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Będzie liczył 160 metrów. Jego 28 metrowe dźwigary są teraz spawane w większe konstrukcje. Pierwsza z nich będzie ważyła ponad 44 tony i ma być ustawiania na przełomie lipca i sierpnia. Trwają prace przy budowie 4 podpór. Jedna już stoi, w pozostałych powstają fundamenty. Najdłuższe przęsło wiaduktu, którym nad torami kolejowymi przejadą tramwaje i autobusy będzie miało 75 metrów długości.