Nr projektu. 233

Miejsca parkingowe i droga dla rowerów na Dworcowej i Podwale [WBO. 2017]

Kategoria: piesze/rowerowe

Budżet zgłoszony: 250 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Próg budżetowy: do 250 000 zł

  • Projekt rejonowy (Przedmieście Oławskie, Księże, Brochów, Bieńkowice)
  • Próg budżetowy: do 250 000 zł

Uzasadnienie

Projekt zakłada budowę kontrapasa ala asfaltowa wylewka na kostce jak na Kościuszki czy Świdnickiej. Pas ma zaczynać się na skrzyżowaniu Dworcowej i Kościuszki gdzie połączy się z już istniejącą infrastrukturą. Dalej wzdłuż Dworcowej do Podwale i zakończy się na skrzyżowaniu Podwale/Komuny Paryskiej gdzie przejdzie do parku pomiędzy Krasińskiego i Podwale. Cały kontrapas ma być oddzielony od pasa ruchu nowo powstałymi miejscami parkingowymi, a jeżeli starczy miejsca parking i ddr zostaną oddzielone donicami z tyczkami porośniętymi bluszczem. Nowa koncepcja wynika z fatalnej organizacji przestrzeni w tym miejscu, a także usankcjonowania tego co się dzieje teraz na Dworcowej. Na całej długości Dworcowej zawsze stoją nielegalnie zaparkowane auta. Więc rzeczywista szerokość drogi i tak wynosi jeden pas. Nie pomagają regularne akcje straży miejskiej wiec nie ma sensu dalej brnąć w przede wszystkim niebezpieczne rozwiązanie. Dodatkowo niektórzy kierowcy zapominają, że 4 pasy to nie zawsze autostrada. Proponuję progi wyspowe przy przejściach dla pieszych na rogu podwale i dworcowej i na obu przy skrzyżowaniu Podwale i Komuny Paryskiej a także nowe przejście dla pieszych na Dworcowej na wysokości Kniaziewicza. Jest to uczęszczany szlak do delikatesów i piekarni.

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany pozytywnie w zakresie progów wyspowych przed istniejącymi przejściami i wytyczenia przejścia przez ul. Dworcową na wysokości ul. Kniaziewicza. Pozytywna opinia co do idei stworzenia infrastruktury rowerowej na ul. Dworcowej. Sugeruje się stworzyć trasę dwukierunkową jako kontynuacja zaprojektowanej na ul. Podwale drogi dla rowerów oraz łączącą pasy infrastrukturę rowerową na ul. Kościuszki. Kwota potrzebna na realizację została oszacowana na 1 mln zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony na etapie opracowywania dokumentacji technicznej.

Komentarz UMW po II etapie weryfikacji:

Zmodyfikowany projekt wyniesienia przejść dla pieszych został zweryfikowany negatywnie. Po ul. Podwale prowadzi trasa autobusu, w związku z tym nie można tam postawić progów zwalniających (wyjątkiem są tylko progi wyspowe, przez które autobusy mogą przejechać swobodnie). Zgodnie z przepisami każde wyniesienie jezdni, nawet jeżeli dotyczy przejścia dla pieszych, traktowane jest jako próg. Z tego powodu realizacja projektu zgodnie z przepisami nie jest możliwa.

Lokalizacja

Rejon WBO: Nr 6: Przedmieście Oławskie, Księże, Brochów, Bieńkowice

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Przedmieście Oławskie

Kontakt z liderem projektu