Nr projektu. 151

Restauracja zabytkowych bram Zajezdni Popowice [WBO. 2022]

Głosów: 317

Kategoria: inne

Budżet zweryfikowany: 1 000 000 zł

Status: Niewybrany w głosowaniu

Projekt osiedlowy: do 1 000 000 zł

  • Projekt osiedlowy
  • Lider projektu: Krzysztof Kołodziejczyk

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 1 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu, a załącznikiem, decydujący jest opis projektu.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 1 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu, a załącznikiem, decydujący jest opis projektu.

Opis projektu

Projekt zakłada renowację bram wjazdowych w zabytkowych halach Zajezdni Popowice, które nie były naprawiane od początku lat 90. XX w. Doszło do deformacji ich konstrukcji, łuszczenia się lakieru, wskutek czego niektórych z nich nie da się nawet skutecznie domknąć. Bramy należy zdemontować, naprawić ich konstrukcję, uzupełnić ubytki, ponownie polakierować i założyć. Konserwacji wymagają także filary między wrotami i mocowania bram, wykonane ze stali (konieczne jest usunięcie starych warstw farby, konserwacja i ewentualnie wzmocnienie). W efekcie poprawiłaby się estetyka przestrzeni publicznej oraz wzrosłoby bezpieczeństwo przechowywanych w halach zabytkowych tramwajów i autobusów, z czego najstarsze pochodzą z końca XIX w.

Uzasadnienie projektu

Remont mógłby stać się nieco spóźnionym "prezentem" dla obiektu z okazji jego 120-tych urodzin, które przypadały w ubiegłym roku. Zajezdnia powstała bowiem w 1901 r. w związku z elektryfikacją linii tramwajów konnych. W dużym stopniu zachowało się przedwojenne rozplanowanie obiektu, który został wpisany do rejestru zabytków. Dodatkowo kolejne zabytkowe obiekty (kilkadziesiąt autobusów i tramwajów, tak pasażerskich, jak i technicznych) znajduje się wewnątrz. Remont bram przyczyni się nie tylko do poprawy wyglądu obiektu, ale w jego efekcie wzrośnie bezpieczeństwo stacjonujących tam cennych pojazdów. Bezpieczeństwo i estetyka muzealnego obiektu wpisanego do rejestru zabytków jest wspólnym dobrem mieszkańców - warto o nie zadbać.

Grupa beneficjentów projektu

Mieszkańcy Wrocławia i turyści, w szczególności osoby zainteresowane dziedzictwem techniki. Klub Sympatyków Transportu Miejskiego regularnie otrzymuje prośby o udostępnienie zajezdni do zwiedzania.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

Organizowane co roku Dni Otwarte Zajezdni Popowice przyciągają kilka tysięcy zwiedzających. Możliwość częstszego udostepnienia obiektu spotkałaby się na pewno z podobnym zainteresowaniem.

Elementy projektu

7 x Remont bram w fasadzie przedniej hali nr 1026
7 x Remont bram w fasadzie tylnej hali nr 1026
7 x Remont bram w fasadzie przedniej hali nr 1027
7 x Remont bram w fasadzie tylnej hali nr 1027
1 x Remont bramy łącznika (pod wieżą ciśnień)

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt osiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: Zajezdnia Popowice znajduje się przy ul. Legnickiej 65A, obok skrzyżowania z ul. Wejherowską.

Osiedle: Pilczyce-Kozanów-Popowice Płn.

Załączniki

Kontakt z liderem projektu

Liczba głosów ogółem

To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

317

Liczba głosów

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.

Internet 317
Papier 0

Płeć : kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Kobiety 135
Mężczyźni 182

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.