Nr projektu. 150
REMONTY CHODNIKÓW i ULIC NA GĄDOWIE [WBO. 2022]
Kategoria: piesze/rowerowe
Budżet zweryfikowany: 3 000 000 zł
Status: Niewybrany w głosowaniu
Projekt ponadosiedlowy: do 3 000 000 zł
- Projekt ponadosiedlowy
- Lider projektu: Jacek Kludacz
Komentarz UMW po II etapie oceny:
Projekt został oceniony pozytywnie z uwagami dla następujących elementów:
1) ocena pozytywna
2) ocena pozytywna
3) ocena pozytywna
4) ocena pozytywna, dokładny przebieg zostanie ustalony na etapie przygotowania dokumentacji projektowej ze względu na kolizję z młodymi nasadzeniami drzew
5) ocena negatywna, kolizja z istniejącymi drzewami, sprzeczne z § 2 ust. 2 pkt 3) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
6) ocena pozytywna dla wymiany nawierzchni chodnika. W tym miejscu nie przebiega ciąg pieszo-rowerowy, rowerzyści jadący jezdnia musieliby zjeżdżać na powstały krótki fragment wśród pieszych, a potem wracać na jezdnię. Jest to rozwiązanie niewygodne i potencjalnie niebezpieczne, dlatego w tym zakresie ocena negatywna, sprzeczne z § 2 ust. 2 pkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
7) ocena pozytywna
8) ocena pozytywna
9) ocena negatywna dla (A) przy ul. Bajana 45b-45d – w przypadku likwidacji zatoki autobus podjeżdżający na przystanek zablokuje w tym miejscu całą szerokość jezdni, nie będzie możliwości go ominąć, sprzeczność z § 2 ust. 2 pkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
ocena pozytywna dla (B) ul. Balonowej 17
10) ocena negatywna – ruchliwe skrzyżowanie i wyjazd z supermarketu, w związku z tym nie powinny się tam pojawić dodatkowe utrudnienia w ruchu w postaci aut próbujących ominąć stojący na przystanku autobus, sprzeczność z § 2 ust. 2 pkt 1) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
11) ocena pozytywna przy zachowaniu istniejących drzew
12) Wykonanie przejść dla pieszych przez ul. Balonową na wysokości (A) numerów 1-3 jest planowane przez inwestora zewnętrznego, będzie wiec realizowane poza WBO
(B) numerów 27-29 – ocena pozytywna
13) ocena pozytywna
14) ocena pozytywna
15) ocena pozytywna
16) ocena pozytywna
17) ocena pozytywna
Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł, ale ze względu na szeroki zakres, możliwe, ze projekt będzie wymagał etapowania. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej, przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu a załącznikiem decydujący jest opis projektu.
Komentarz UMW po I etapie oceny:
Projekt został oceniony negatywnie ze względów formalnych. Projekt jest bardzo złożony i zakłada inwestycje w kilkunastu lokalizacjach, ale dokładny zakres nie został precyzyjnie określony. Lista lokalizacji z opisu, mapy projektu, załącznika z listą i załączników z mapkami nie pokrywają się, dlatego nie jest możliwa ocena projektu. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 7 ust. 2 pkt 1) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Opis projektu
Wykonanie, modernizacja i udrożnienie ciągów pieszych, rowerowych, drogowych, zatok autobusowych, przejść dla pieszych, miejsc postojowych, zmiany nawierzchni oraz udrożnienie spływu wody na ulicach Gądowa. Projekt obejmuje działki: 5/93, 5/115, 5/47, 5/53, 5/38, 5/358, 5/359, 5/392, 5/11 obręb Gądów Mały
Uzasadnienie projektu
Wrocław boryka się z problemami zdegradowanych nawierzchni pieszych, rowerowych, drogowych, barierami architektonicznymi dla osób niepełnosprawnych i starszych, blokowaniem chodników przez samochody oraz zaburzeniem przestrzeni urbanistycznej. Projekty WBO zgłaszane przez mieszkańców dostosowują przestrzeń do ich potrzeb oraz poprawiają estetykę miasta.
Grupa beneficjentów projektu
Mieszkańcy Wrocławia: dzieci, młodzież, dorośli i seniorzy.
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
200.000 osób
Elementy projektu
1) Dobudowanie wpustów odprowadzających wodę po obu stronach ulicy Bajana na wysokości nr 24a-24b i 23-29. Postawienie azylu celem zwężenia części jezdni na wysokości ul. Bajana 23-29 i wykorzystując zatoczkę wykonanie miejsc do parkowania poprzez namalowanie strefy do parkowania co ograniczy wjazd samochodów na chodnik i udrożnieni ciąg pieszo-rowerowy.
2) Dobudowanie wpustów odprowadzających wodę po obu stronach ulicy Drzewieckiego na wysokości numeru 24 i 19 a-e. Postawienie na początkach zatok azylu na ul. Drzewieckiego po obu stronach ulicy celem zwężenia części jezdni i wykonanie miesjc do parkowania skośnego lub prostopadłego poprzez namalowanie strefy do parkowania co ograniczy wjazd samochodów na chodnik i udrożni ciąg pieszo – rowerowy. Dodatkowo po stronie nieparzystej wykonać niwelację i zabezpieczenie skarpy co pozwoli odsłonić przysypany chodnik.
3) Dobudowanie wpustu odprowadzającego wodę ze zjazdu ulicy Horbaczewskiego na wysokości numeru 57a wraz z wymianą nawierzchni zjazdu.
4) Budowa odcinka rowerowego od ul. Lotniczej do ul. Szybowcowej wzdłuż ul. Bajana na wysokości Hali targowej Tęcza.- 60 mb
5)
6) Budowa chodnika na wysokości ul. Bajana 67-69, - 30 mb
7) Likwidacja schodów po stronie parzystej Bajana 42c – 46 koło mostku i wybudowanie ciągu pieszo-rowerowego bez barier, -60 mb
8) Likwidacja schodów oraz chodnika po stronie nieparzystej Bajana 53a – 57 koło mostku i wybudowanie ciągu pieszo-rowerowego bez barier, - 70 mb
9) Likwidacja części zatoki autobusowej i wybudowanie przystanku do odcinka jezdni, wraz z przełożeniem wiaty i udrożnieniem ciągu pieszego ul. Balonowej 17
10)
11) Wykonanie ciągu pieszego przy ul. Hynka 2 – Balonowa – 7 mb
12) Wykonanie przejść dla pieszych przez ul. Balonową na wysokości numerów 27-29
13) Przebudowa zjazdu i ciągu pieszo rowerowego likwidując bariery na wysokości (A) ul. Szybowcowej 28-30 i zjazdu na wysokości (B) ul. Balonowej 1-3.
14) Wymiana nawierzchni betonowej na kostkę wraz z wykonanie
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy
Lokalizacja szczegółowa: brak.
Osiedle: Gądów-Popowice Płd.
Załączniki
Kontakt z liderem projektu
Liczba głosów ogółem
To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

Liczba głosów
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.


Płeć : kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.


Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.