Nr projektu. 80

PROJEKT WYCOFANY NA WNIOSEK LIDERA TWISTEM PO WROCŁAWIU!DOSTOSOWANIE INFRASTRUKTURY POD NOWOCZESNE TRAMWAJE TWIST NA LINIACH 2,6,9,10,17 [WBO. 2019]

Kategoria: komunikacja zbiorowa

Budżet zweryfikowany: 750 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy
  • Lider projektu: Piotr Palacz

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został wycofany na wniosek Lidera zgodnie z zapisem § 4 ust. 3 uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

"Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ zakres wskazany we wniosku przekracza maksymlaną wartość projektów WBO 2019. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 10) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. "

Opis projektu

Celem projektu jest przebudowa krawężników i peronów na trasach tramwajowych w celu umożliwienia przejazdu tramwajem Pesa Twist. W minionych latach przebudowano w wielu miejscach Wrocławia elementy infrastruktury niedostosowane do nowoczesnego taboru. Dzięki temu wygodne i w pełni niskopodłogowe tramwaje obsługują coraz większa część Wrocławia. Projekt przewiduje korektę krawędzi przystankowych i krawężników a nie kompleksową przebudowę tras np. torowisko wzdłuż ulicy Żmigrodzkiej. Tramwaje typu Pesa Twist będą mogły kursować linią 6 na Kowale, 9 od Parku Południowego,17 na Klecinę.

Uzasadnienie projektu

Celem projektu jest przebudowa krawężników i peronów na trasach tramwajowych w celu umożliwienia przejazdu tramwajem Pesa Twist. W minionych latach przebudowano w wielu miejscach Wrocławia elementy infrastruktury niedostosowane do nowoczesnego taboru. Dzięki temu wygodne i w pełni niskopodłogowe tramwaje obsługują coraz większa część Wrocławia. Projekt przewiduje korektę krawędzi przystankowych i krawężników a nie kompleksową przebudowę tras np. torowisko wzdłuż ulicy Żmigrodzkiej. Tramwaje typu Pesa Twist będą mogły kursować linią 6 na Kowale czy 17 na Klecinę. Ten sam projekt został zgłoszony do WBO w ubiegłorocznej edycji, został dopuszczony do głosowania mieszcząc się w progu do 1 mln zł. W tegorocznej edycji projekt odrzucono ze względu na rzekome przekroczenie kosztów. Lider projektu nie zgadza się z taką opinią, zwłaszcza, że koszty realizacji zadań nie wzrosły dwukrotnie w ciągu ostatniego roku. Zadanie polega jedynie na niewielkich korektach krawężników a koszt zadań z pewnością mieści się w progu 2 mln zł.

Grupa beneficjentów projektu

Pasażerowie MPK, zwłaszcza osoby starsze, rodzice z wózkami dziecięcymi

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

100 tys.

Elementy projektu

1.Przebudowa krawężników na Placu Teatralnym dla linii nr 17
2.Przebudowa krawężników na ulicy Toruńskiej-za pętlą Kromera oraz na Dubois - dla linii nr 6
3.Przebudowa krawężnika przy pętli Park Południowy dla linii nr 9

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Wrocław

Kontakt z liderem projektu