Nr projektu. 79

EKSPRESOWO TRAMWAJEM! MONTAŻ SEPARATORÓW OBOK TOROWISK. [WBO. 2019]

Kategoria: komunikacja zbiorowa

Budżet zgłoszony: 100 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy
  • Lider projektu: Piotr Palacz

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ montaż separatorów w potrzebnych miejscach jest prowadzony na bieżąco przez Gminę Wrocław poza WBO. W związku z tym instalacja kolejnych separatorów nie spełnia kryterium celowości i gospodarności określonego w § 2 ust. 2. pkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

"Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. W interpretacji UMW występują projekty podobne: 79, 228, 401."

Opis projektu

Propozycja zadania zakłada fizyczne wydzielenie torowisk tramwajowych (obecnie występujące oznakowanie poziomie w postaci ciągłej linii niestety jest nieskuteczne) od pasów dla samochodów poprzez montaż separatorów drogowych U25a w zależności od możliwości technicznych (np. rozwiązanie pośrednie: separator+ogranicznik skrajni). Ponadto co 20 metrów będzie przerwa w separatorze o długości ok. 3-5 metrów.

Uzasadnienie projektu

Główne cele projektu:
-bezpieczeństwo mieszkańców - usprawnienie przejazdu służb ratowniczych oraz uniemożliwienie wykonania niedozwolonego "manewru wyprzedzania" przez samochody przed przejściem dla pieszych;
-punktualność komunikacji miejskiej - eliminacja zatorów tramwajowo-samochodowych umożliwi szybszą podróż tramwajami i autobusami, którymi przemieszcza się zdecydowanie więcej ludzi niż innymi środkami transportu.
- poprawa jakości powietrza - bardziej niezawodna i punktualna komunikacja miejska będzie skuteczną alternatywą dla komunikacji indywidualnej, której udział w zanieczyszczeniu powietrza szacuje się w Krakowie na poziomie 15%-34% (w zależności od lokalizacji stacji pomiarowej).

Grupa beneficjentów projektu

Pasażerowie MPK

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

Kilka tysięcy osób dziennie w jednym miejscu.

Elementy projektu

1 x Montaż separatorów na ulicy Borowskiej( w kierunku Dworca) do przystanku tramwajowego Dworzec Autobusowy
1 x Montaż separatorów na ulicy Krakowskiej przy Parku Wschodnim
1 x Montaż separatorów na ulicy Św.Wincentego przed Trzebnicką
-1 x Montaż separatorów na Podwalu(za skrzyżowaniem) w kierunku Placu Orląt
1 x Montaż separatorów na ulicy Traugutta w kierunku Galerii Dominikańskiego koło ASP
1 x Montaż separatorów na ulicy Curie-Skłodowskiej(wlot od Nauczycielskiej w kierunku Ronda Reagana)
1 x Montaż separatorów na ulicy Wajdy w obu kierunkach
1 x Montaż separatorów na ulicy Szczytnickiej ( w kierunku Wyszyńskiego od Sępa Szarzyńskiego
1 x Montaż separatorów na wyłączonym pasie ruchu (północno-wschodni) na skrzyżowaniu ulicy Teatralnej i Widok
1 x Montaż separatorów na Moście Osobowickim w kierunku południowym

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Wrocław

Kontakt z liderem projektu