Nr projektu. 81
WROCŁAW BEZ KORKÓW! LIKWIDACJA ZBĘDNYCH SYGNALIZACJI ŚWIETLNYCH W MIEŚCIE [WBO. 2019]
Kategoria: piesze/rowerowe
Budżet zgłoszony: 1 000 000 zł
Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu
Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł
- Projekt ponadosiedlowy
- Lider projektu: Piotr Palacz
Komentarz UMW po II etapie oceny:
Po ponownej analizie projekt został oceniony negatywnie. Możliwości wyłączenia sygnalizacji na terenie Wrocławia jest na bieżąco prowadzona prowadzona przez Wydział Inżynierii Miejskiej UMW i w razie potrzeby są już sukcesywnie wdrażane. W związku z tym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Komentarz UMW po I etapie oceny:
"Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Brak jest danych uprawdopodobniających, że realizacji projektu spowoduje zmniejszenia korków w mieście.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie."
Opis projektu
Projekt dotyczy likwidacji lub chociaż wyłączenia zbędnych sygnalizacji świetlnych , które generują korki, utrudniają życie kierowcom i pasażerom komunikacji miejskiej.
1.Tarnogajska-na wysokości nr 51.
2.Małachowskiego/Dąbrowskiego – sytuacja jak z Piłsudskiego-Komandorską-samochody chcące skręcić w lewo muszą przepuścić tramwaje.
3.Likwidacja świateł dla samochodów i tramwajów przed przystankiem Górnickiego,Piastowska(wzdłuż Sienkiewicza) .
4.Świdnicka/Bożego Ciała- wraz z budową wyniesionego przejścia dla pieszych- takie rozwiązanie zastosowano 100 m dalej przy placu Teatralnym.
5.Curie-Skłodowskiej/Nauczycielska likwidując lewoskręt do Pasażu Grunwaldzkiego-objazd przez Rondo Reagana.
6.Rejtana-Kołłątaja
7.Grodzka/Piaskowa.
Uzasadnienie projektu
Sygnalizacje świetlne w mieście tamują i hamują ruch utrudniając przejazd samochodom, autobusom, tramwajom i pieszym. Urzędnicy zbyt chętnie je wykorzystują a one powinny być stosowane niczym antybiotyki-jak najrzadziej jak inne metody nie są skuteczne. W wielu miejscach można z nich zrezygnować nie pogarszając bezpieczeństwa:
Grupa beneficjentów projektu
Kierowcy , pasażerowie komunikacji miejskiej, piesi
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
650 tys. osób
Elementy projektu
1 x Budowa wyniesionego przejścia dla pieszych Świdnicka/Bożego Ciała.
1 x Budowa wyniesionego skrzyżowania Komandorska/Bogusławskiego.
2 x Budowa wyniesionego przystanku tramwajowego Górnickiego.
2 x Budowa wyniesionego przystanku tramwajowego Piastowska.
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy
Lokalizacja szczegółowa: brak.
Osiedle: Wrocław