Nr projektu. 719
Uwolnijmy chodniki - pozwól przejść, parkuj w porządku na Przedmieściu Oławskim, Brochowie, Księżu i Bieńkowicach. Projekt mały. [WBO. 2017]
Kategoria: piesze/rowerowe
Budżet zweryfikowany: 250 000 zł
Status: Nie wybrany w głosowaniu
Próg budżetowy: do 250 000 zł
- Projekt rejonowy (Przedmieście Oławskie, Księże, Brochów, Bieńkowice)
- Próg budżetowy: do 250 000 zł
Uzasadnienie
Zastawione autami narożniki są zmorą wrocławskich osiedli o zabudowie wielorodzinnej. Skutecznie uniemożliwiają przejście osobom starszym, niepełnosprawnym, z wózkami, bagażami itd. Czasem samochody zastawiają przejście tak szczelnie, że nawet osoba sprawna nie jest w stanie przedostać się na drugą stronę jezdni. Tak zaparkowane auta zwiększają zagrożenie i niszczą nawierzchnię chodników.
W projekcie proponuje się kompleksową metodę ochrony narożników i wymuszania parkowania zgodnego z przepisami. Wykorzystuje się w tym celu typowe urządzenia drogowe, stosowane także we Wrocławiu: półwyspy (brukowane lub z tworzywa sztucznego), słupki blokujące oraz separatory punktowe. Wykonane w ten sposób zabezpieczenie nie zlikwiduje ani jednego legalnego miejsca postojowego!
Wskazywanie konkretnych wlotów skrzyżowań do realizacji proponuje się w procedurze analogicznej do obniżania krawężników: poprzez przesyłanie zgłoszeń do UMW. Projekt dotyczy wyłącznie skrzyżowań dróg publicznych objętych strefą tempo 30 na osiedlach: Przedmieście Oławskie, Brochów, Księże i Bieńkowice. Zgodnie z zasadami, w takich strefach nie wyznacza się przejść dla pieszych, co zwiększa gotowość kierowców do parkowania w obrębie skrzyżowań.
Korzyści z realizacji projektu:
- poprawa dostępności przestrzeni publicznej, zwłaszcza dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej (przeciwdziałanie wykluczeniu)
- poprawa widoczności (zwłaszcza dzieci) bezpośrednio przed wejściem na jezdnię
- uspokojenie ruchu poprzez zawężenie zbyt szerokich jezdni do parametrów zgodnych z przepisami (3,5 m dla ulic jednokierunkowych i 5 m dla dwukierunkowych)
- zabezpieczenie chodników przez niszczeniem (półwyspy na wlotach stanowią osłonę zmniejszającą gotowość kierowców do zbyt głębokiego wjeżdżania na chodnik).
Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:
Projekt został zweryfikowany pozytywnie, kwota potrzebna na jego realizację została oszacowana na 250 tys. zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony na etapie opracowywania dokumentacji technicznej.
Lokalizacja
Rejon WBO: Nr 6: Przedmieście Oławskie, Księże, Brochów, Bieńkowice
Lokalizacja szczegółowa: Kwota założona w projekcie pozwala na zabezpieczenie 14 skrzyżowań na osiedlach objętych zakresem projektu (zgodnie ze zgłoszeniami mieszkańców). Lokalizacja na mapie jest przykładową w rejonie nr 6.
Osiedle: Przedmieście Oławskie
Liczba głosów ogółem
To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

Liczba głosów : internet - papier
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.


Płeć : kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.


Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.