Nr projektu. 438

Tram-Buspas na Mostach Warszawskich [WBO. 2017]

Kategoria: komunikacja zbiorowa

Budżet zgłoszony: 500 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ogólnomiejski: do 1 000 000 zł

  • Projekt ogólnomiejski
  • Próg budżetowy: do 1 000 000 zł

Uzasadnienie

Przystosowanie torowiska tramwajowego to poruszania się po nim autobusów transportu zbiorowego - oznakowanie, budowa śluzy autobusowej.
W związku z częstymi zatorami drogowymi na Moście Warszawskim w kierunku Psiego Pola, a przez to problemami z punktualnością autobusów linii A, N, 128, 904 i 914 można by oznakować wydzielone torowisko w taki sposób, aby mogły po nim poruszać się autobusy transportu zbiorowego. Do tego celu potrzebne jest odpowiednie oznakowanie pionowe i poziome oraz budowa śluzy przed skrzyżowaniem al. Kromera/Boya-Żeleńskiego/Toruńska.

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany negatywnie. Wjazd na torowisko od strony ul. Boya-Żeleńskiego znajduje się na wysokości przystanku, co uniemożliwia skorzystanie z przystanku "Kromera" w kierunku centrum. Nie ma możliwości rezygnacji z obsługi pasażerskiej węzła przesiadkowego Kromera. Konieczne jest również całkowite przeprogramowanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Kromera/Boya-Żeleńskiego/Toruńska (zjazd autobusu z torowiska blokuje praktycznie każdy wlot na skrzyżowaniu). Nawet po wykonaniu ww. operacji możne występować znaczące blokowanie komunikacji tramwajowej przez autobusy (np skręcająca linia A w ul. Boya-Żeleńskiego zablokuje wszystkie pojazdy jadące prosto w kierunku ulicy Toruńskiej i Krzywoustego). Obecnie na Mostach Warszawskich nie występują zatory znacząco wpływające na ruch i punktualność autobusów.

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ogólnomiejski

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Ołbin, Karłowice-Różanka