Nr projektu. 407
Poprawa bezpieczeństwa ruchu w rejonie ulic: Trzebnicka, Kleczkowska, Siemieńskiego, Kraszewskiego, Zegadłowicza, Struga, Korzeniowskiego. [WBO. 2017]
Kategoria: piesze/rowerowe
Budżet zweryfikowany: 250 000 zł
Status: Nie wybrany w głosowaniu
Próg budżetowy: do 250 000 zł
- Projekt rejonowy (Karłowice-Różanka, Kleczków)
- Próg budżetowy: do 250 000 zł
Uzasadnienie
1. Wyznaczenie przejść dla pieszych na skrzyżowaniach ulic:
Siemieńskiego-Kraszewskiego, Kraszewskiego -Zegadłowicza, Kleczkowska-Zegadłowicza, Kleczkowska-Struga, Struga -Kraszewskiego, Zegadłowicza -Korzeniowskiego oraz odpowiednie ich oznakowanie.
2. Spowalniacze ruchu na ul. Korzeniowskiego tuż przed wjazdem do szpitala od strony ul. Reymonta oraz od strony ul. Trzebnickiej na wysokości numeru Korzeniowskiego 11
3. Próg wyspowy spowalniający na ul. Kraszewskiego( skrzyżowaniu ulic Kraszewskiego -Zegadłowicza na wysokości supersamu)
4. Zainstalowanie gazonów oraz słupków metalowych uniemożliwiających parkowanie na skrzyżowaniach.
Gazony powinny być ustawione na następujących skrzyżowaniach:
Struga -Kleczkowska, Zegadłowicza -Kleczkowska po obu stronach.
Słupki metalowe powinny być zainstalowane na następujących skrzyżowaniach:
Kraszewskiego -Zegadłowicza, Siemieńskiego -Kraszewskiego, Siemieńskiego -Kleczkowska
5.Utwardzenie części chodnika na ul. Kraszewskiego na odcinku Trzebnicka -Siemieńskiego oraz wyłożenie płytami ażurowymi. Ułatwi to prawidłowe parkowanie.
6.Umieszczenie znaków drogowych informujących o:
przejściach dla pieszych
oraz o sposobie parkowania na chodnikach(parkowanie tylko przednią osią na chodniku- art. 47 Prawo o Ruchu Drogowym).
Wykonanie tej inwestycji poprawi bardzo znacznie bezpieczeństwo pieszych(bardzo wielu ludzi starszych, matek z małymi dziećmi), oraz ogólne bezpieczeństwo w ruchu drogowym w tym rejonie.
Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:
Projekt został zweryfikowany pozytywnie z wyłączeniem budowy progów zwalniających. Zamiast nich na Conrada-Korzeniowskiego proponuje się zwężenie dostępnej szerokości jezdni do 5-5,5 m poprzez porządkowanie parkowania (obecna szerokość jezdni - 9 m; parkowanie równoległe, po jednej stronie na jezdni, po drugiej na poboczu). Analogicznie w przypadku ul. Kraszewskiego - proponuje się zwężenie pasów ruchu poprzez porządkowanie parkowania zamiast progów wyspowych. Kwota potrzebna na realizację zadania wynosi 250 tys. zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z liderem na etapie opracowywania dokumentacji technicznej.
Zgłoszono projekty o podobnym zakresie: 407, 657, 713. Do liderów należy decyzja czy na etapie poprawek będą chcieli je ze sobą połączyć.
Komentarz UMW po II etapie weryfikacji:
Projekt został zweryfikowany pozytywnie z wyłączeniem budowy progów zwalniających. Zamiast nich na Conrada-Korzeniowskiego proponuje się zwężenie dostępnej szerokości jezdni do 5-5,5 m poprzez porządkowanie parkowania (obecna szerokość jezdni - 9 m; parkowanie równoległe, po jednej stronie na jezdni, po drugiej na poboczu). Analogicznie w przypadku ul. Kraszewskiego - proponuje się zwężenie pasów ruchu poprzez porządkowanie parkowania zamiast progów wyspowych. Kwota potrzebna na realizację zadania wynosi 250 tys. zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie opracowywania dokumentacji technicznej.
Zgłoszono projekty o podobnym zakresie: 407, 657, 713.
Lokalizacja
Rejon WBO: Nr 2: Karłowice-Różanka, Kleczków
Lokalizacja szczegółowa: Ulice: Kraszewskiego,Kleczkowska, Siemieńskiego, Zegadłowicza, Struga,
Osiedle: Kleczków
Liczba głosów ogółem
To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

Liczba głosów : internet - papier
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.


Płeć : kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.


Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.