Nr projektu. 300
Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu pieszego poprzez wymianę nawierzchni na ul. Norblina. [WBO. 2017]
Kategoria: piesze/rowerowe
Budżet zweryfikowany: 750 000 zł
Status: Nie wybrany w głosowaniu
Próg budżetowy: do 750 000 zł
- Projekt rejonowy (Zacisze-Zalesie-Szczytniki, Biskupin-Sępolno-Dąbie-Bartoszowice, Kowale, Strachocin-Swojczyce-Wojnów)
- Próg budżetowy: do 750 000 zł
Uzasadnienie
Beneficjenci: mieszkańcy osiedla Biskupin, uczniowie SP 91, ich rodzice, nauczyciele, uczestnicy zajęć w ODT, odwiedzający cmentarz na Sępolnie.
Ul. Norblina to mała, wąska uliczka na Wielkiej Wyspie, której nawierzchnia od nru 1 do nru 22 posiada asfalt typu łata na łacie a pozostała część to kocie łby z dziurami i zapadliskami. Ten fragment ulicy od 70 lat nie był remontowany za to mocno eksploatowany. Do lat siedemdziesiątych na końcu ulicy znajdowała się baza transportowa, na miejscu której wybudowano szkołę podstawową SP 91 oraz największą w rejonie placówkę edukacyjno-kulturalną - Ośrodek Działań Twórczych (ODT) Światowid. Ulica stanowi ważny szlak komunikacyjny od pętli tramwajowej do sąsiadujących ulic osiedla Biskupin, ODT, SP 91 oraz cmentarza na Sępolnie. Szerokość ulicy wymusza ruch pieszy jezdnią z uwagi na parkujące auta. Parkowanie zgodnie z przepisami na chodnikach nie jest możliwe ze względu na ich szerokość. Z powodu dziur i zapadlisk na jezdni w okresach nawet małych opadów i roztopów tworzą się duże kałuże oraz "sadzawka" ok. 5,5m x 8m, uniemożliwiająca ruch pieszych (zdjęcia w zał.). W czasie dużych opadów zdarzały się podtopienia piwnic przez przelewającą się wodę. Stan jezdni był też przyczyną zranienia się osób starszych podczas upadków a na duże utrudnienia w poruszaniu skarżą się osoby z wózkami oraz rowerzyści. Podobne przeszkody, w postaci wielu dziur, występują na odcinku ul. Sempołowskiej, będącej łącznikiem /dł. 60m szer.2 m/ ulic Norblina i Mielczarskiego. Szczególnie niebezpieczne jest poruszanie się po zmroku a jest to droga od pętli w kierunku cmentarza na Sępolnie. Wskazane jest też poszerzenie zakrętu z ul. Norblina w ul. Sempołowskiej ze względu na trudności w manewrowaniu dużych pojazdów, takich jak np. śmieciarki.
Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:
Projekt został zweryfikowany pozytywnie. Konieczny jest remont całej nawierzchni ulicy i wprowadzenie strefy zamieszkania. Szczegółowa organizacja ruchu będzie ustalona na etapie realizacji projektu. Szacunkowy koszt projektu to 750 tys. zł, ale ta kwota wystarczy tylko na wymianę nawierzchni ul. Norblina, bez ul. Sempołowskiej. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z liderem na etapie opracowywania dokumentacji projektowej.
Lokalizacja
Rejon WBO: Nr 3: Zacisze-Zalesie-Szczytniki, Biskupin-Sępolno-Dąbie-Bartoszowice, Kowale, Strachocin-Swojczyce-Wojnów
Lokalizacja szczegółowa: brak.
Osiedle: Biskupin-Sępolno-Dąbie-Bartoszowice
Liczba głosów ogółem
To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

Liczba głosów : internet - papier
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.


Płeć : kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.


Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.