Nr projektu. 204

Aplikacja mobilna razem z systemem zgłaszania usprawnień w mieście, dla uproszczenia wszystkim życia, dla demokracji w sprawach lokalnych [WBO. 2017]

Kategoria: inne

Budżet zgłoszony: 1 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ogólnomiejski: do 1 000 000 zł

  • Projekt ogólnomiejski
  • Próg budżetowy: do 1 000 000 zł

Uzasadnienie

Projekt dotyczy stworzenia rozproszonego systemu wspomagającego życie w mieście ( jakimkolwiek ). Cały plan polega na tworzeniu spraw dotyczących miasta , na które mieszczanie mogą głosować. Sam pomysł wygląda tak:

Istnieje zespół serwerów w jakiejś chmurze ( amazon aws, google app engine, prywatne serwery wrocławskiego centrum superkomputerowego ). Dostarcza on stos funkcjonalności takich jak tworzenie spraw bieżących, dodawanie do tychże spraw jakiejś fotorelacji, wideo ( można użyć youtube jeśli chcemy uciąć koszta ), sprawa posiada założyciela , głosujących, komentujących i przypisaną odpowiedzialność z urzędu.

Ktoś z urzędu zajmującego się tą pracą musi patrzeć na to co się dzieje w danej sprawie i musi zgłoszenie przyjąć, lub odrzucić podając uzasadnienie.

Ludzie z danego miasta instalują aplikację w telefonie i bazując na ich aktualnej lokalizacji oraz na połączeniu konta z jakimś innym serwisem Urzędu Miasta ( Wrocław, bądź innego ). Może glosować na lokalne sprawy lub też nie.

Odpowiednia liczba głosów, zmienia stan sprawy, urzędnicy wiedzą na co kłaść nacisk, a na co nie.

Sprawy mogą dotyczyć praktycznie wszystkiego, zaczynając od zniszczonej drogi, wypadków, brudnego tramwaju, słabej komunikacji miejskiej w danym odcinku drogi, poprzez problematyczne dojście dla niepełnosprawnych, niedziałającego oświetlenia.

Odpowiednie otagowanie ( hashtagowanie ) danej sprawy mogłoby integrować systemy zewnętrzne które posiadają firmy współpracujące z zarządem miasta i w przypadku jakichś spraw ogólnych możliwe byłoby automatyczne wysyłanie do służb informacji o zaistniałej sytuacji kiedy pewne matematyczne kryterium zainteresowania sprawą z odpowiednimi tagami zostanie zaklasyfikowane jako niebezpieczne.

CC BY-SA.

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany negatywnie. W mieście funkcjonuje już tego typu aplikacja - Mobilny Asystent Mieszkańca. Dzięki niej w łatwy i szybki sposób możemy poinformować odpowiednie służby o wszelkich nieprawidłowościach w funkcjonowaniu miejskiej infrastruktury. Aplikacja działa od września 2016 roku. Aplikacja MAM to szybki sposób na zgłoszenie nieprawidłowości – zaczynając od dziury w jezdni, zniszczonej ławki czy wiaty przystankowej, przez przepełnione kontenery na odpady, zbyt wysoką trawę, niedziałające latarnie uliczne, aż po przejawy wandalizmu czy konieczność deratyzacji.

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ogólnomiejski

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Wrocław