Nr projektu. 162
Stacje roweru miejskiego dla Oporowa, Kleciny, Krzyków-Partynic [WBO. 2017]
Kategoria: piesze/rowerowe
Budżet zgłoszony: 210 000 zł
Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu
Próg budżetowy: do 250 000 zł
- Projekt rejonowy (Grabiszyn-Grabiszynek, Krzyki-Partynice, Oporów, Klecina)
- Próg budżetowy: do 250 000 zł
Uzasadnienie
Postawienie 3 stacji roweru miejskiego. Pierwsza na skrzyżowaniu Alei Piastów oraz ulic: Solskiego, Wiejskiej i Karmelkowej, na skwerku blisko przystanku w stronę FATu. Druga na Klecinie, przy przystanku Wałbrzyska w stronę Krzyków. Trzecia na Krzykach-Partynicach przy przystanku tramwajomym Sąsiedzka.
Pierwsza umożliwi dołączenie Oporowa do sieci, z połączeniem około 10-15 minut rowerem miejskim z węzłem przesiadkowym FAT. Druga połączy Klecinę analogicznie, też z czasem około 10-15 minut rowerem z węzłem przesiadkowym Krzyki. Trzecia połączy tę część osiedla Krzyki-Partynice, z węzłem Krzyki z czasem przejazdu około 10 minut.
Ten projekt powinien włączyć te 3 osiedla do sieci roweru miejskiego. Jeśli by się okazało, że można w ramach kwoty 250 tys. zł dołączyć czwartą stację roweru, to powinna ona zostać umieszczona przy pętli tramwajowej Oporów, umożliwiając dojazd do tych linii tramwajowych też i bliżej, niż dopiero na FAT.
Lokalizacja przy przystankach sprawia, że rower będzie opcją gdy np. komuś ucieknie autobus lub tramwaj (Sąsiedzka) lub w drugą stronę, gdyby nie było roweru wolnego do wypożyczenia, będzie można zaczekać na najbliższy autobus/tramwaj.
Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:
Projekt został zweryfikowany negatywnie. Umowa z operatorem Wrocławskiego Roweru Miejskiego zawarta jest na lata 2015-2018. Projekt zgłoszony w 2017 będzie realizowany w 2018. Wobec powyższego stacja zostałaby postawiona tylko na jeden sezon. Ponieważ bardzo istotnym kosztem postawienia stacji jest koszt zakupu, montażu i testowania stacji wraz z terminalem, stojakami i rowerami, inwestycja taka byłaby bardzo droga. Koszt amortyzacji sprzętu ulega w tym przypadku skróceniu z 4 lat do 1 roku. Wobec powyższego stawianie stacji na jeden rok, ze względu koszty jest niecelowe i nieekonomiczne. Lokalizacja wskazana we wniosku będzie wzięta pod uwagę przy kolejnym postępowaniu na wdrożenie systemu roweru publicznego we Wrocławiu, na lata 2019-2022.
Komentarz UMW po II etapie weryfikacji:
Projekt został zweryfikowany negatywnie. Umowa z operatorem Wrocławskiego Roweru Miejskiego zawarta jest na lata 2015-2018 i nie jest możliwe jej aneksowanie. Lokalizacja wskazana we wniosku będzie wzięta pod uwagę przy kolejnym postępowaniu na wdrożenie systemu roweru publicznego we Wrocławiu, na lata 2019-2022. Jednocześnie informujemy, że jesienią 2017 r. zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne dotyczące lokalizacji nowych stacji WRM.
Lokalizacja
Rejon WBO: Nr 10: Grabiszyn-Grabiszynek, Krzyki-Partynice, Oporów, Klecina
Lokalizacja szczegółowa: brak.
Osiedle: Oporów, Klecina, Krzyki-Partynice