Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Zobaczcie, ostatnie zmiany przepisów. Zwroty i reklamacje

  • Reklamację z tytułu niezgodności z umową składasz do sprzedawcy. Możesz to zrobić np., gdy produkt okaże się wadliwy, jest niekompletny, nie spełnia potrzeb, o których informowałeś sprzedawcę, odbiega od próbki czy wzoru przedstawionego przed zakupem. Pamiętaj, aby zachować dowód zakupu – może to być np. paragon, potwierdzenie z karty, e-mail.
  • W pierwszej kolejności możesz żądać naprawy lub wymiany. Zwrot pieniędzy (częściowy lub całkowity) będzie możliwy w kolejnym etapie dochodzenia roszczeń, np. po odmowie sprzedawcy lub kiedy nie jest on w stanie naprawić czy wymienić towaru w rozsądnym czasie. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy niezgodność z umową jest istotna, np. produkt nie nadaje się do używania – wtedy od razu możesz domagać się odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny.
  • Reklamację najlepiej złóż jak najszybciej po zauważeniu wady. Sprzedawca ma na jej rozpatrzenie 14 dni. Jeśli w tym czasie nie udzielił odpowiedzi, przyjmuje się, że uznał twoje żądania. Pamiętaj, że nie ponosisz żadnych kosztów związanych z reklamacją towaru niezgodnego z umową, w tym kosztów dostarczenia produktu do naprawy.

Reklama