Zawartość artykułu
Zmiany mają one na celu zabezpieczenie powstałych parkletów, czyli zamontowanych elementów małej infrastruktury uzupełniających braki zieleni i ogólnodostępnej przestrzeni publicznej. Ulica Daszyńskiego ma także stać się bardziej przyjazna dla jej użytkowników - kierowców oraz pieszych, w tym dla osób z niepełnosprawnościami.
Przejazd przez skrzyżowanie ulicy Daszyńskiego z Żeromskiego zostanie poszerzony poprzez zmianę geometrii parkletów. Bryły konstrukcji będą złagodzone i zajmą mniejszą powierzchnię skrzyżowania, co ułatwi poruszanie się w tej okolicy samochodem i wymijanie się pojazdów.
„Parklety będą mniejsze. W niektórych miejscach siedziska na parkletach zostaną przeniesione bliżej chodnika, żeby korzystanie z konstrukcji było przyjemniejsze i bardziej komfortowe" – zapowiada Katarzyna Szymczak-Pomianowska, dyrektor Departamentu Zrównoważonego Rozwoju.
Żeby ochronić drewniane konstrukcje przed ewentualnymi zniszczeniami, zostaną zamontowane poziome odboje od strony miejsc parkingowych. Uniemożliwi to parkowanie zbyt blisko parkletów i wpłynie na poprawę bezpieczeństwa korzystających z nich osób. Żeby polepszyć widoczność konstrukcji w nocy, na narożach będą montowane odblaski.
W ramach poprawy dostępności skrzyżowania Daszyńskiego i Żeromskiego dla pieszych, w tym osób poruszających się z wózkami dziecięcymi oraz osób z niepełnosprawnościami, będą obniżane krawężniki i zostanie wyremontowana nawierzchnia chodnika.
Dodatkowo największy parklet zostanie dostosowany do korzystania przez osoby mające trudności z poruszaniem się.
GrowGreen dla klimatu
GrowGreen to finansowany ze środków UE projekt badawczy, który ma na celu sprawdzenie możliwości przeciwdziałania zmianom klimatycznym w dużych miastach. Jego celem jest adaptacja do zmian klimatycznych w mieście, m.in. poprzez zagospodarowanie i wykorzystanie wód opadowych, stworzenie oaz zieleni, dających schronienie przed upałem, zapewniając zacienienie i lokalne obniżenie temperatury.