„Julieta” (seans na który zostały jeszcze bilety: 22 lipca o 12:45)
Pedro Almodóvar triumfalnie powraca. Nie tylko do Cannes, gdzie film bardzo się spodobał, ale także do widzów, których ostatnie projekty hiszpańskiego mistrza nie przekonywały (zwłaszcza „Przelotni kochankowie”). Teraz powinni być usatysfakcjonowani, bo Almodóvar znowu pięknie i subtelnie portretuje kobiety na skraju załamania nerwowego. W „Juliecie”, opartej na prozie kanadyjskiej noblistki Alice Munro, mamy historię kobiety, która pragnie odnaleźć córkę. Niegdyś całkowicie zerwała z nią kontakt, teraz zależy jej na tym, by dawne rany się zabliźniły.
Ja, Daniel Blake (seanse: 27 lipca 15:45 i 29 lipca 9:45)
Ken Loach, mistrz brytyjskiego kina społecznie zaangażowanego za ten właśnie film dostał drugą w swojej karierze Złotą Palmę w Cannes. Jury poruszyła świetnie opowiedziana (scenariusz Paula Laverty'ego) i bardzo autentycznie zagrana (siłami mało znanych aktorów) historia mężczyzny, który w walce o rentę przekonuje się, jak system miażdży zwykłego obywatela.
Egzamin (seanse: 26 lipca 15:45, 28 lipca 21:45, 30 lipca 9:45)
Rumuński reżyser Cristian Mungiu (znany z fenomenalnego filmu „4 miesiące, 3 tygodnie, 2 dni”) tym razem nakręcił obraz, którego głównym bohaterem jest lekarz pragnący zapewnić swojej córce dobry start w przyszłość. Jednak w przeddzień egzaminu, od którego tak wiele zależy, dziewczyna przeżyje napaść, a zrozpaczony ojciec będzie za wszelką cenę chciał „załatwić” pozytywne noty na egzaminie. Nagrodzony w Cannes za najlepszą reżyserię „Egzamin” zachwyci tych, którzy lubią dyskusje o tym, co jest moralne.
Lekcja kina z Nannim Morettim (seans: 24 lipca 16:00)
Włoski reżyser Nanni Moretti jest specjalnym gościem tegorocznej edycji festiwalu i będziemy mieli szansę wybrać się na retrospektywę tego twórcy. Ale fanów czeka jeszcze jedna niespodzianka, bo Moretti wybrał, podobnie jak kilku innych zaproszonych reżyserów, film z historii kina, który okazał się dla niego inspirujący. To „Niewolnica miłości” rosyjskiego reżysera Nikity Michałkowa z 1976 roku o ekipie filmowej kręcącej właśnie melodramat i aktorce grającej w nim główną rolę. To ostatnie miesiące carskiej Rosji, a gwiazda kina, dotychczas polityką niezainteresowana, dopiero odkrywa, że na jej oczach upada stary porządek. Z Nannim Morettim o filmie Michałkowa rozmawiać będą włoscy krytycy.
Szekspirowska komedia „Wiele hałasu o nic” (seans na Rynku: 29 lipca 22:00)
Z okazji 400. rocznicy śmierci wybitnego poety i dramaturga ze Stratfordu podczas festiwalu obejrzymy kilka ważnych adaptacji jego dzieł. Polecamy jednak komedię (choć będzie także wersja filmowa „Makbeta” Romana Polańskiego), bo jej reżyser Kenneth Branagh jest prawdziwym mistrzem w przybliżaniu szekspirowskiego języka i świata lidziom w każdej szerokości geograficznej. A przy tym w „Wiele hałasu o nic” towarzyszy mu obsada marzeń z ówczesną żoną Emmą Thompson na czele. W jednej z ról zabłysnął nawet Keanu Reeves, który wielu krytykującym jego drewniane aktorstwo zamknął usta.

Pokazy na Rynku: Wiele hałasu o nic
Komedia / Spektakl / Poetycki / Widowisko / W plenerze / ESK / Wakacje 2016 Rynek we Wrocławiu
Rekonstrukcja cyfrowa polskiego klasyka (28 lipca 22:00)
Co roku Filmoteka Narodowa przywozi jedno z ze swoich odkopanych w archiwum dzieł. Zaczęło się od „Mani” z Polą Negri, był też przedwojenny „Pan Tadeusz”. Tym razem film Aleksandra Hertza z 1919 roku odnaleziony w niemieckim Bundesarchiv. Historia rywalizacji filmowych aktorek dwudziestolecia w Warszawie i femme fatale, które wodzą na pokuszenie niczego nieświadomych mężczyzn.

Pokazy na Rynku: Ludzie bez jutra
Fabularny / W plenerze / Obyczajowy / ESK / Wakacje 2016 Rynek we Wrocławiu
Koncert Xiu Xiu, którzy grają muzykę z „Twin Peaksu”

Xiu Xiu gra muzykę z „Twin Peaksu”
Koncert / W plenerze / W klubie / ESK / Wakacje 2016 Dziedziniec Arsenału Miejskiego
Opera filmowa „Lost Highway” w NFM (21 lipca 20:00, 23 lipca 20:00)

Opera filmowa „River of Fundament” w NFM (29 lipca 17:00, 30 lipca 17:00)

Kibicujemy naszym, czyli Konkurs Nowe Horyzonty
