Nr projektu. 686

Podniesienie peronów na Rondzie Reagana (Plac Grunwaldzki) [WBO. 2016]

Głosów: 494

Kategoria: komunikacja zbiorowa

Budżet zweryfikowany: 1 000 000 zł

Status: Nie wybrany w głosowaniu

Projekt ogólnomiejski: do 1 000 000 zł

  • Projekt ogólnomiejski
  • Próg budżetowy: 1-1000000 zł

Uzasadnienie

Rondo Reagana sprawdza się, w zasadzie bez zastrzeżeń, jako rozwiązanie upłynniające ruch kołowy w tym rejonie, jednak jako punkt przesiadkowy dla pasażerów masowej komunikacji miejskiej jest ewidentną porażką. Jezdnia, tory, chodniki - wszystko na jednym poziomie, jak przed stu laty. Przystanki tramwajowe/autobusowe przed i za Rondem (we wszystkich kierunkach, z wyjątkiem ul. Piastowskiej) mają perony, ułatwiające życie ludziom starszym, niepełnosprawnym, matkom z wózkami. Rondo Reagana jest niechlubnym wyjątkiem. Starsi ludzie zwykle wysiadają/wsiadają jeden przystanek przed lub za Rondem - łatwiej im przekuśtykać kilkaset metrów, niż na Rondzie pokonać prawie pół metrową wspinaczkę na pokład tramwaju/autobusu lub zejść z tej wysokości. Zdarzają się - i to jest najbardziej wstrząsające! - desperackie skoki inwalidów na wózkach – z wysokiego (zwykle) pokładu na chodnik Ronda. To wręcz grozi śmiercią tych nieszczęsnych ludzi. Wysiadanie z wózkiem i/lub dzieckiem – nie mniejszy problem. (Jeden z dramatyczniejszych przypadków opisałem w ubiegłorocznym wniosku.)
Ponawiam też równie palącą, przyległą sprawę: stworzenia naziemnego przejścia Rondo - przystanek jedynki (w kierunku Biskupina). Skomunikowanie tych dwóch punktów nie jest tak proste, jak utrzymują zainteresowani zachowaniem status quo. Przejście dla pieszych przez ul. Marii Skłodowskiej-Curie jest bardzo trudne (bardzo krótkie zielone światło), windy łączące poziom ulicy z podziemiem Ronda Reagana nierzadko są zepsute – w takich sytuacjach osoby niepełnosprawne, czy matki z wózkami, nie mają żadnych szans dotarcia do Ronda.
[...]

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany pozytywnie, ale konieczna jest zgoda lidera na zaproponowane zmiany zakresu i kosztów inwestycji.
Opinia POZYTYWNA w zakresie peronów od strony ul. Norwida.
Możliwe wyniesienie peronów od strony ul. Norwida (w obie strony) – nie występuje tam druga szyna. Wyniesienie spowoduje konieczność wykonania ramp o długości 2 x ok. 3m (na wysokość min. 17 cm).
Opinia NEGATYWNA w zakresie peronów od strony Pasażu.
Możliwe wyniesienie peronów od strony Pasażu, jednak występują tam perony z podwójną szyną. Wyniesienie spowoduje konieczność wykonania ramp o długości 2 x ok. 3m (na wysokość min. 17 cm). Na peronach z podwójną szyną istnieje niebezpieczeństwo zbyt dużej odległości krawędzi peronowej od drzwi tramwaju. Różnica pomiędzy usytuowaniem szyn to ok. 15-20 cm. Z tego względu opinia negatywna.
Koszt wyniesienia dwóch peronów od strony ul. Norwida – ok. 1 000 000 zł.
Projekty o podobnym zakresie: 82 i 686.
Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z liderem na etapie opracowywania dokumentacji technicznej.

Komentarz UMW po II etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany pozytywnie w zakresie wyniesienia peronów na Rondzie Reagana. W sierpniu bieżącego roku zostaną zrealizowane 3 naziemne przejścia dla pieszych, w tym jedno od strony Pasażu Grunwaldzkiego po stronie wsch-pół.
Proponowana przez lidera lokalizacja przejścia dla pieszych nie może zostać zrealizowana z powodu braku możliwości zlokalizowania go w programach sygnalizacji świetlnej. Kwota potrzebna na realizację zadania to 1 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony na etapie opracowywania dokumentacji technicznej.

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ogólnomiejski

Lokalizacja szczegółowa: Obręb: Plac Grunwaldzki, Działka nr: 1/2, Własność Skarbu Państwa bez wieczystego użytkowania - w trwałym zarządzie ZDiUM

Liczba głosów ogółem

To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

494

Liczba głosów : internet - papier

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.

Internet 478
Papier 16

Płeć : kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Kobiety 279
Mężczyźni 215

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.