Nr projektu. 9

Zielona Sieć Rowerowo-Piesza Wrocławia– PSIE POLE, PAWŁOWICE, KŁOKOCZYCE, KRZYKI, FABRYCZNA, PARK MAMUTA, STARE MIASTO, PRZEDMIEŚCIE OŁAWSKIE, OPORÓW, GRABISZYN, WOJSZYCE [WBO. 2021]

Głosów: 3 024

Kategoria: piesze/rowerowe

Budżet zweryfikowany: 2 000 000 zł

Status: Wybrany w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy
  • Lider projektu: Agnieszka Dusza

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie w zakresie:
1. Przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów przez ul. Przedwiośnie oceniony pozytywnie.
2. Ciąg pieszo- rowerowy w Parku Mamuta wzdłuż rzeki Ślęzy. Ocena pozytywna, jednak nie w takim przebiegu jak zaznaczono w projekcie, ponieważ obejmuje on tereny, które wymagałyby kosztownego odrolnienia. W tym zakresie projekt nie spełnia kryteriów określonych w § 2 ust. 2 pkt 10) oraz 14) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Możliwe jest poprowadzenie trasy zgodnie z istniejącą dokumentacją stworzoną dla Parku Mamuta i z nawierzchnią szutrową.
3. Ścieżka rowerowa wzdłuż rzeki Oławy od ul. Na Niskich Łąkach w kierunku kładki Siedleckiej. Ocena pozytywna, ale będzie musiała być zastosowana nawierzchnia mineralna jako bardziej przyjazna rosnącym w sąsiedztwie drzewom. Droga będzie kontynuacją Żabiej Grobli i ciągnących się na północ bulwarów nad Oławą, które również mają w większości nawierzchnię mineralną.
4. Łącznik pieszo-rowerowy pomiędzy ul. Pawią a ul. Pawła Jasienicy. Ocena pozytywna, słupy są elementem historycznego zagospodarowania ulicy Pawiej, wobec tego należy je zachować. Z uwagi na już zmienioną lokalizację części z nich (dostosowaną do obecnego biegu ulicy i zjazdu) dopuszcza się relokację części w miejsce pierwotnie wyznaczające skraj jezdni.
5. Rowerowe połączenie plac Nankiera z bulwarem Dunikowskiego. Ocena pozytywna, dokładny przebieg zostanie ustalony na etapie przygotowania dokumentacji projektowej.
Negatywna ocena w zakresie:
1. Przejście dla rowerzystów i pieszych z Promenady Staromiejskiej przez ul. Kołłątaja. Obecne umiejscowienie peronów przystankowych oraz zwrotnice biegnące w ul. Teatralną uniemożliwiają wydłużenie peronów przystanku Wzgórze Partyzantów. Projekt bardzo trudny do wykonania, a jego szacunkowy koszt przekroczy maksymalną kwotę dla projektu WBO. Sprzeczność z § 2 ust. 2 pkt 10) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
2. Budowa fragmentu ciągu pieszo-rowerowego ul. Złotej Lilii. Po ponownej ocenie stwierdzono, że element jest możliwy do realizacji w zakresie opisanym w formularzu poprawkowym, ale jego szacunkowy koszt to 1,2 mln zł, a więc projekt w całości znacznie przekroczyłby maksymalną dla projektów WBO kwotę 2 mln zł. Sprzeczność z § 2 ust. 2 pkt 10) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 2 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie opracowywania dokumentacji projektowej. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 9, 32, 125, 128 i 171. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu a załącznikiem decydujący jest opis projektu.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie z uwagami:
1. Ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ul. Złotej Lili oceniony negatywnie. Założenie sprzeczne z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego, który przewiduje przecięcie ulicy trasą klasy GP. Sprzeczność z § 2 ust. 2 pkt 1) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
2. Przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów przez ul. Przedwiośnie oceniony pozytywnie.
3. Ciąg pieszo-rowerowy w Parku Mamuta wzdłuż rzeki Ślęzy. Ocena pozytywna, jednak nie w takim przebiegu jak zaznaczono w projekcie, ponieważ obejmuje on tereny, które wymagałyby kosztownego odrolnienia. W tym zakresie projekt nie spełnia kryteriów określonych w § 2 ust. 2 pkt 10) oraz 14) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Możliwe jest poprowadzenie trasy zgodnie z istniejącą dokumentacją stworzona dla Parku Mamuta i z nawierzchnią szutrową.
4. Ścieżka rowerowa wzdłuż rzeki Oławy od ul. Na Niskich Łąkach w kierunku kładki Siedleckiej. Ocena pozytywna, ale szerokości ścieżki rowerowej należy dopasować do parametrów projektowanej ścieżki w ramach WBO 2020 nr 4.
5. Łącznik pieszo-rowerowy pomiędzy ul. Pawią a ul. Pawła Jasienicy. Ocena negatywna, ponieważ dla działek nr 44, 15/1, AM-6, obręb Wojszyce nie uwzględniono w MPZP ścieżki rowerowej. Sprzeczność z § 2 ust. 2 pkt 1) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
6. Przejście dla rowerzystów i pieszych z Promenady Staromiejskiej przez ul. Kołłątaja. Ocena negatywna, ponieważ obecne umiejscowienie peronów przystankowych oraz zwrotnice biegnące w ul. Teatralną uniemożliwiają wydłużenie peronów przystanku Wzgórze Partyzantów. Projekt bardzo trudny do wykonania, a jego szacunkowy koszt przekroczy maksymalną kwotę dla projektu WBO. Sprzeczność z § 2 ust. 2 pkt 10) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
7. Rowerowe połączenie plac Nankiera z bulwarem Dunikowskiego. Ocena pozytywna, dokładny przebieg zostanie ustalony na etapie przygotowania dokumentacji projektowej.
Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 2 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie opracowywania dokumentacji projektowej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 9, 32, 125, 128 i 171.

Opis projektu

POŁĄCZMY WROCŁAWSKIE DZIELNICE I PARKI SIECIĄ ZIELONYCH ŚCIEŻEK DLA ROWERZYSTÓW, PIESZYCH, BIEGACZY i ROLKARZY.

Dzięki tej sieci będzie można wygodne, bezpiecznie, szybko i zdrowo (z dala od ulic i spalin) dotrzeć rowerem do pracy, szkoły, parku lub sklepu w każdej części Wrocławia. Umożliwi ona aktywne spędzenie wolnego czas, wybranie się na rowerową wycieczkę, spacer lub bieganie wśród zieleni, na świeżym powietrzu.

Pomysł przewiduje również nasadzenia drzew i krzewów oraz stworzenie przyległych zieleńców z ławeczkami, siłowniami i placami zabaw.

Corocznie zgłaszane są do WBO kolejne elementy tej sieci w różnych częściach naszego miasta.

Więcej informacji o projekcje i dotychczasowych realizacjach na sotnie: https://www.facebook.com/zielona.siec.wroclawia

Uzasadnienie projektu

Trasy rowerowe typu Green’way są SZYBKIE - omijają skrzyżowania i światła uliczne, BEZPIECZNE - biegną z dala od ulic i ZDROWE - usytuowane są na terenach zielonych, z dala od spalin samochodowych.

Zapraszam na fan-page: https://www.facebook.com/zielona.siec.wroclawia/

Grupa beneficjentów projektu

Wszyscy Wrocławianie oraz turyści chcący zwiedzić Wrocław z perspektywy roweru.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

630 000 i więcej

Elementy projektu

1. PSIE POLE: KŁOKOCZYCE/PSIE POLE/ ZAWIDAWIE - PRZEJŚCIE ROWEROWO-PIESZE na ul. PRZEDWIOŚNIE przy moście na rzece DOBRA (zał. nr 1) - 1 szt.

2. FABRYCZNA: OPORÓW/ GRABISZYNEK - ŚCIEŻKA ROWEROWO-PIESZA w PARKU MAMUTA - łącznik z PARKIEM GRABISZYŃSKIM i mostkiem na RZECE ŚLĘZY nawierzchnia szutrowa (zał. nr 2) - 250 m /3m szer.

3. KRZYKI: PRZEDMIEŚCIE OŁAWSKIE - ŚCIEŻKA ROWEROWA- przedłużenie PROMENADY OŁAWY – etap II - od ul. NA NISKICH ŁĄKACH w kierunku kładki Siedleckiej 600 m /2,5 m szer.

4. KRZYKI: WOJSZYCE - ŁĄCZNIK ROWEROWO-PIESZY miedzy ul. PAWIA i PAWŁA JASIENICY, nawierzchnia asfalt (zał. nr 4) 20 m

5. STARE MIASTO: ROWEROWE POŁĄCZENIE PLANU NANKIERA z BULWAREM DUNIKOWSKIEGO

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: Nr. Działek PAWŁOWICE, AR_22,4; PAWŁOWICE, AR_18,1; PAWŁOWICE, AR_20, 104/2; OPORÓW, AR _6,3/9; OPORÓW, AR _6,1/3; OPORÓW, AR _6,2/2; POŁUDNIE, AR_20,14; WOJSZYCE, AR_6,15/1; STARE MIASTO, AR_27,5/18

Osiedle: Oporów, Stare Miasto, Wojszyce, Przedmieście Oławskie, Pawłowice

Kontakt z liderem projektu

Liczba głosów ogółem

To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

3 024

Liczba głosów

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.

Internet 3 023
Papier 1

Płeć : kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Kobiety 1 662
Mężczyźni 1 362

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.