Nr projektu. 58
Restauracja zabytkowych bram w Zajezdni Popowice [WBO. 2021]
Kategoria: inne
Budżet zweryfikowany: 750 000 zł
Status: Niewybrany w głosowaniu
Projekt osiedlowy: do 750 000 zł
- Projekt osiedlowy
- Lider projektu: Krzysztof Kołodziejczyk
Komentarz UMW po II etapie oceny:
Projekt został oceniony pozytywnie, jednak podczas realizacji będą potrzebne ustalenia z Miejskim Konserwatorem Zabytków. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 750 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu a załącznikiem decydujący jest opis projektu.
Komentarz UMW po I etapie oceny:
Projekt został oceniony pozytywnie, jednak podczas realizacji będą potrzebne ustalenia z Miejskim Konserwatorem Zabytków. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 750 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Opis projektu
Projekt zakłada renowację bram wjazdowych w zabytkowych halach Zajezdni Popowice, które nie były naprawiane od początku lat 90. XX w. Doszło do deformacji ich konstrukcji, łuszczenia się lakieru, wskutek czego niektórych z nich nie da się nawet skutecznie domknąć. Bramy należy zdemontować, naprawić ich konstrukcję, uzupełnić ubytki, ponownie polakierować i założyć. Konserwacji wymagają także filary między wrotami i mocowania bram, wykonane ze stali (konieczne jest usunięcie starych warstw farby, konserwacja i ewentualnie wzmocnienie). W efekcie poprawiłaby się estetyka przestrzeni publicznej oraz wzrosłoby bezpieczeństwo przechowywanych w halach zabytkowych tramwajów i autobusów, z czego najstarsze pochodzą z końca XIX w.
Uzasadnienie projektu
Remont mógłby stać się swoistym "prezentem" dla obiektu z okazji jego 120-tych urodzin. Zajezdnia powstała bowiem w 1901 r. w związku z elektryfikacją linii tramwajów konnych. W dużym stopniu zachowało się przedwojenne rozplanowanie obiektu, który został wpisany do rejestru zabytków. Dodatkowo kolejne zabytkowe obiekty (kilkadziesiąt tramwajów i autobusów) znajduje się wewnątrz. Remont bram przyczyni się nie tylko do poprawy wyglądu obiektu, ale w jego efekcie wzrośnie bezpieczeństwo stacjonujących tam cennych pojazdów. Bezpieczeństwo i estetyka muzealnego obiektu wpisanego do rejestru zabytków jest wspólnym dobrem mieszkańców - warto o nie zadbać.
Grupa beneficjentów projektu
Mieszkańcy Wrocławia i turyści, w szczególności osoby zainteresowane dziedzictwem techniki. Klub Sympatyków Transportu Miejskiego regularnie otrzymuje prośby o udostępnienie zajezdni do zwiedzania.
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
Organizowane co roku Dni Otwarte Zajezdni Popowice przyciągają kilka tysięcy zwiedzających. Możliwość częstszego udostepnienia obiektu spotkałaby się na pewno z podobnym zainteresowaniem.
Elementy projektu
7 x Remont bram w fasadzie przedniej hali nr 1026
7 x Remont bram w fasadzie tylnej hali nr 1026
7 x Remont bram w fasadzie przedniej hali nr 1027
7 x Remont bram w fasadzie tylnej hali nr 1027
1 x Remont bramy łącznika (pod wieżą ciśnień)
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt osiedlowy
Lokalizacja szczegółowa: Zajezdnia Popowice znajduje się przy ul. Legnickiej 65A, obok skrzyżowania z ul. Wejherowską.
Osiedle: Pilczyce-Kozanów-Popowice Płn.
Kontakt z liderem projektu
Liczba głosów ogółem
To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

Liczba głosów
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.


Płeć : kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.


Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.