Nr projektu. 43
Bezpieczne i przyjazne drogi we Wrocławiu - światła spowalniające zamiast fotoradarów [WBO. 2021]
Kategoria: inne
Budżet zweryfikowany: 950 000 zł
Status: Niewybrany w głosowaniu
Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł
- Projekt ponadosiedlowy
- Lider projektu: Piotr Palacz
Komentarz UMW po II etapie oceny:
Projekt został oceniony pozytywnie dla 9 lokalizacji wskazanych w opisie. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 1 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego.
Komentarz UMW po I etapie oceny:
Projekt został oceniony pozytywnie dla 9 lokalizacji wskazanych w opisie. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 1 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego.
Opis projektu
Projekt zakłada zmianę trybu pracy sygnalizacji świetlnych na wybranych skrzyżowaniach celem poprawy komfortu pieszych i ogólnego bezpieczeństwa. Główną zmianą będzie przestawienie sygnalizacji na tryb „all-green” dla pieszych – czyli w sytuacji, gdy na jezdni nie jadą samochody, stale świeci się zielone na pasach i piesi mogą swobodnie przechodzić, bez naciskania guzików i czekania. Dopiero przy zbliżającej się kolumnie samochodów następuje zmiana. Drugą funkcją byłyby światła spowalniające - gdy do skrzyżowania lub przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną zbliża się samochód, jego prędkość jest monitorowana przez kamery i jeśli jedzie on zbyt szybko, światło zmienia się na czerwone.
Uzasadnienie projektu
Projekt ma na celu ochronę pieszych oraz rowerzystów w miejscach, w których kierowcy często przekraczają prędkość. Ponadto projekt wpisuje się w planowaną zmianę-uprzywilejowania pieszych co zmusi kierowców do przestrzegania ograniczeń prędkości. Ponadto ze względu na pandemię, piesi nie chcą dotykać przycisków i w ten sposób projekt jest bezpieczny dla nich.
Grupa beneficjentów projektu
Kierowcy, piesi, rowerzyści
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
200 tys.
Elementy projektu
1 x Sygnalizacja Armii Krajowej Spiska
1 x Sygnalizacja Armii Krajowej Krynicka
1 x Sygnalizacja Armii Krajowej Nyska
1 x Sygnalizacja Krakowska
1 x Sygnalizacja Ślężna Weigla
1 x Sygnalizacja Kamienna
1 x Sygnalizacja Klecińska ogródki działkowe-obok przystabku ROD Oświata
1 x Sygnalizacja Popowicka Niedźwiedzia
1 x Kochanowskiego Śniadeckich
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy
Lokalizacja szczegółowa: brak.
Osiedle: Wrocław
Kontakt z liderem projektu
Liczba głosów ogółem
To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

Liczba głosów
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.


Płeć : kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.


Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.