Nr projektu. 43
Bezpieczne i przyjazne drogi we Wrocławiu - światła spowalniające zamiast fotoradarów [WBO. 2021]
Kategoria: inne
Budżet zweryfikowany: 950 000 zł
Status: Niewybrany w głosowaniu
Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł
- Projekt ponadosiedlowy
- Lider projektu: Piotr Palacz
Komentarz UMW po II etapie oceny:
Projekt został oceniony pozytywnie dla 9 lokalizacji wskazanych w opisie. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 1 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego.
Komentarz UMW po I etapie oceny:
Projekt został oceniony pozytywnie dla 9 lokalizacji wskazanych w opisie. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 1 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego.
Opis projektu
Projekt zakłada zmianę trybu pracy sygnalizacji świetlnych na wybranych skrzyżowaniach celem poprawy komfortu pieszych i ogólnego bezpieczeństwa. Główną zmianą będzie przestawienie sygnalizacji na tryb „all-green” dla pieszych – czyli w sytuacji, gdy na jezdni nie jadą samochody, stale świeci się zielone na pasach i piesi mogą swobodnie przechodzić, bez naciskania guzików i czekania. Dopiero przy zbliżającej się kolumnie samochodów następuje zmiana. Drugą funkcją byłyby światła spowalniające - gdy do skrzyżowania lub przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną zbliża się samochód, jego prędkość jest monitorowana przez kamery i jeśli jedzie on zbyt szybko, światło zmienia się na czerwone.
Uzasadnienie projektu
Projekt ma na celu ochronę pieszych oraz rowerzystów w miejscach, w których kierowcy często przekraczają prędkość. Ponadto projekt wpisuje się w planowaną zmianę-uprzywilejowania pieszych co zmusi kierowców do przestrzegania ograniczeń prędkości. Ponadto ze względu na pandemię, piesi nie chcą dotykać przycisków i w ten sposób projekt jest bezpieczny dla nich.
Grupa beneficjentów projektu
Kierowcy, piesi, rowerzyści
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
200 tys.
Elementy projektu
1 x Sygnalizacja Armii Krajowej Spiska
1 x Sygnalizacja Armii Krajowej Krynicka
1 x Sygnalizacja Armii Krajowej Nyska
1 x Sygnalizacja Krakowska
1 x Sygnalizacja Ślężna Weigla
1 x Sygnalizacja Kamienna
1 x Sygnalizacja Klecińska ogródki działkowe-obok przystabku ROD Oświata
1 x Sygnalizacja Popowicka Niedźwiedzia
1 x Kochanowskiego Śniadeckich
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy
Lokalizacja szczegółowa: brak.
Osiedle: Wrocław
Kontakt z liderem projektu
Liczba głosów ogółem
To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.
311
Liczba głosów
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.
310
1
Płeć : kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
171
140
Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.