Nr projektu. 30

Gądów Wita! - rozbudowa infrastruktury rowerowej, drogowej i pieszej wzdłuż ul. Bystrzyckiej – Osiedle pod Skrzydłami etap I [WBO. 2021]

Głosów: 1 730

Kategoria: piesze/rowerowe

Budżet zweryfikowany: 2 000 000 zł

Status: Niewybrany w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie w zakresie budowy drogi pieszo-rowerowej wzdłuż ul. Bystrzyckiej. Ze względu na nachylenie nawierzchni ul. Bystrzyckiej na stronę północno-wschodnią, w kierunku proponowanego ciągu, do zakresu projektu konieczne będzie dodanie odwodnienia zbierającego wodę z całej nawierzchni ulicy, co podwyższa szacunkowy koszt inwestycji do 2 mln zł.
Droga rowerowa na ul. Bajana od ul. Lotniczej do Latawcowej jest możliwa do realizacji bez wycinki istniejących drzew, ale będzie przebiegać w ich bliskim sąsiedztwie, wiec miejscami będzie musiała być zastosowana nawierzchnia przepuszczająca wodę, co znacznie podwyższy koszt budowy. Budowa drogi będzie się wiązać z likwidacją części miejsc parkingowych na wysokości ul. Bajana nr 9 i 11, ponieważ konieczna będzie zmiana parkowania na równoległe. Dodatkowo nie będzie możliwości kontynuacji drogi rowerowej na odcinku na południe od ul. Latawcowej ze względu na rosnące drzewa i nowo zagospodarowaną zieleń. Szacunkowy koszt drogi rowerowej na wskazanym odcinku to 1,5 mln zł. Biorąc powyższe pod uwagę, rekomendujemy ograniczenie zakresu projektu nr 30 do ciągu pieszo rowerowego wzdłuż ul. Bystrzyckiej.
Negatywna ocena dla budowy drogi ze strefą zamieszkania na działce gminnej nr 5/98 AR_3, obr. Gądów Mały. Budowa wymagać będzie likwidacji, na całej długości działki, rosnącej tam zieleni i wycinki wszystkich drzew. Droga nie miałaby połączenia z przebiegającą w tej chwili po działkach 26/26, 26/25, 26/24, 26/21 i 26/20 AR_3, obr. Gądów Mały dotychczasową ul. Tańskiego, ponieważ ta przebiega po terenach prywatnych. W przypadku braku wygranej projektu nr 37 WBO 2021, taka droga nie miałaby również zakończenia. Ul. Samolotowa znajduje się na działkach prywatnych, wiec niemożliwe byłoby dowiązanie się do niej. Dodatkowo ul. Samolotowa, mogłaby zostać zamknięta i wtedy powstała w ramach WBO połowa ul. Tańskiego byłaby trwale nieprzejezdna. Działka gminna nr 5/98 AR_3, obr. Gądów Mały jest na tyle wąska, że na jej końcu nie mógłby powstać nawet plac do nawrotu auta. Na nowej ul. Tańskiego nie zmieściłyby się również żadne miejsca parkingowe. Budowa nowej ul. Tańskiego w terenie zielonym, w sytuacji, gdy zaraz obok istnieje funkcjonująca ul Tańskiego na działkach nr  26/26, 26/25, 26/24, 26/21 i 26/20 wydaje się działaniem niecelowym. Byłaby też niezgodna z Miejskim Planem Adaptacji do Zmian Klimatu, co jest sprzeczne z § 2 ust 2 pkt 3) i 8) Uchwały RMW nr LXII/1440/18 z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Szacunkowy koszt realizacji inwestycji w zakresie ul. Bystrzyckiej wynosi 2 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu a załącznikiem decydujący jest opis projektu.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie. W zakresie ul. Tańskiego możliwa jest budowa drogi z wprowadzoną strefa zamieszkania, na budowę wydzielonego chodnika oraz dodatkowych miejsc parkingowych nie ma wystarczającej szerokości działki należącej do gminy. Wzdłuż ul. Bajana droga rowerowa mogłaby przebiegać po zachodniej stronie ulicy. Po stronie wschodniej budowa drogi wiązałaby się z wycinką drzew, co jest jest sprzeczne z § 2 ust. 2 pkt 3) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 2 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie opracowywania dokumentacji projektowej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 30, 37, 164 i 168.

Opis projektu

Projekt zakłada rozbudowę infrastruktury rowerowej, drogowej i pieszej wzdłuż ulicy Bystrzyckiej, która zapewni bezpieczniejsze i łatwiejsze poruszanie się po osiedlu zwłaszcza pieszo lub na rowerze. Projekt przewiduje także budowę Samoobsługowej Stacji Napraw z pomocą której będzie można naprawić nie tylko rower, ale także wózek inwalidzki czy dziecięcy.

Uzasadnienie projektu

Piesi i rowerzyści nie czują się bezpiecznie ze względu na bardzo duże natężenie ruchu wzdłuż ul. Bystrzyckiej, dlatego budowa chodnika ze ścieżką rowerową jest sprawą priorytetową. Istnieją już ścieżki rowerowe wzdłuż ul. Lotniczej oraz Na Ostatnim Groszu, ale na terenie samego Gądowa Małego nie ma ich prawie wcale. Dodatkowo budowa Samoobsługowej Stacji Napraw jest niezbędna ze względu na istniejące na osiedlu 2 stacje Wrocławskiego Roweru Miejskiego, lokalizację Parku Zachodniego czy Leonarda da Vinci oraz liczne place zabaw.

Grupa beneficjentów projektu

Mieszkańcy osiedla i okolic: dzieci, młodzież, dorośli i seniorzy, piesi, rowerzyści.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

40 000

Elementy projektu

1 x ciąg pieszo-rowerowy.
1 x samoobsługowa stacja napraw

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: Projekt ze względu na koszt planowany jest etapami, dlatego docelowo ma powstać: • Ścieżka rowerowa ze stacjami samoobsługi na całej długości: Bystrzyckiej (do Gądowianki) • Chodnik dla pieszych na całej długości ul. Bystrzyckiej (do Gądowianki)

Osiedle: Gądów-Popowice Płd.

Kontakt z liderem projektu

Liczba głosów ogółem

To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

1 730

Liczba głosów

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.

Internet 1 730
Papier 0

Płeć : kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Kobiety 950
Mężczyźni 780

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.