Nr projektu. 87

INTELIGENTNE AKTYWNE PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH z czujnikami ruchu, sygnalizatorami świetlnymi, ostrzegawczym światłem pulsacyjnym na drodze i systemem antypoślizgowym. [WBO. 2020]

Kategoria: piesze/rowerowe

Budżet zgłoszony: 2 000 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie ze względów formalnych - § 7 ust. 2. pkt 1) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Lider nie wskazał lokalizacji inwestycji. Ponadto w ocenie Urzędu Miejskiego Wrocławia najbardziej sprawdzonymi pod względem bezpieczeństwa przejściami dla pieszych są te oznakowane standardowo, także z azylami lub sygnalizacją. Rozwiązanie wskazane we wniosku jest ponadstandardowe oraz kosztowne, bez potwierdzonej skuteczności, rozpraszające uwagę pieszych.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie ze względów formalnych - § 7 ust. 2. pkt 1) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Lider nie wskazał lokalizacji inwestycji. Konieczne uszczegółowienie zakresu projektu. Ponadto w ocenie Urzędu Miejskiego Wrocławia najbardziej sprawdzonymi pod względem bezpieczeństwa przejściami dla pieszych są te oznakowane standardowo, także z azylami lub sygnalizacją. Rozwiązanie wskazane we wniosku jest ponadstandardowe oraz kosztowne, bez potwierdzonej skuteczności, rozpraszające uwagę pieszych.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Opis projektu

Projekt zakłada powstanie nowych, inteligentnych, aktywnych przejść dla pieszych w miejscach szczególnie niebezpiecznych na terenie miasta. Proponowany system przejść znacznie poprawi bezpieczeństwo pieszych. Po wprowadzeniu takich rozwiązań w innych miastach stwierdzono jednoznacznie, że liczba kolizji zmniejszyła się, zaszła redukcja prędkości aut, liczba kierowców, którzy przepuścili pieszych na przejściu wzrosła, czas oczekiwania pieszych na przejście skrócił się, zwiększyła się znacznie płynność przejazdu samochodów. Przejścia z nawierzchni antypoślizgowej miałyby białe pasy z wyraźnym, czerwonym obramowaniem, a na nim aktywne punkty świetlne i odblaskowe, czujniki ruchu i lampy ostrzegawcze przed przejsciem.

Uzasadnienie projektu

Proponowane przejścia to bardzo nowoczesne technologicznie rozwiązanie problemu niebezpieczeństwa na przejściach dla pieszych. Kierowca dostrzeże sygnały świetlne w nocy nawet z 800 metrów, a w dzień z 200 metrów. Dzięki antypoślizgowej nawierzchni droga hamowania zmniejsza się o 30 procent ! Inteligentne przejścia dla pieszych są sześciokrotnie tańsze w montażu i eksploatacji niż klasyczne przejścia z sygnalizacją świetlną.

Grupa beneficjentów projektu

Osoby poruszające się po Wrocławiu, zarówno piesi jak i kierowcy, bo proponowane przejścia dla pieszych zwiększają bezpieczeństwo jednych i drugich.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

3000000

Elementy projektu

1 x sporządzenie dokumentacji projektowej
45 x urządzenia systemowe
100 x Znaki D6 wraz z lampami ostrzegawczymi umieszczonymi nad znakiem w celu lepszej widoczności z większych odległości
45 x Szafa sterownicza ze stojakiem umieszczona do 20 m.b. od źródła zasilania 230V
45 x Oznakowanie poziome w formie biało-czerwonych pasów
90 x Aktywne punktowe elementy najezdniowe LED dwustronne w osłonie

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: Wybrane, niebezpieczne dotychczasowe przejścia dla pieszych na terenie miasta.

Osiedle: Wrocław

Kontakt z liderem projektu