Nr projektu. 82
Rondo Reagana na poziomie! Budowa peronów na Rondzie Reagana. [WBO. 2020]
Kategoria: komunikacja zbiorowa
Budżet zgłoszony: 2 000 000 zł
Status: Realizowany poza WBO, nie bierze udziału w głosowaniu
Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł
- Projekt ponadosiedlowy
- Lider projektu: Piotr Palacz
Komentarz UMW po II etapie oceny:
Projekt będzie częściowo zrealizowany niezależnie od WBO. Dostosowanie peronu nr 3 i 4 na Rondzie Reagana jest już ujęte w planie do realizacji w 2020 r. przez MPK Wrocław. Obecnie trwa projektowanie. Tym samym zgłoszony zakres nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Ponadto projekt został oceniony negatywnie w zakresie podwyższenia peronu 1 i 2 - niemożliwe z uwagi na występująca podwójną szynę. Tym samym projekt w tym zakresie nie spełnia kryterium określonego w § 7 ust. 2. pkt 5) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Komentarz UMW po I etapie oceny:
Projekt będzie częściowo zrealizowany niezależnie od WBO. Dostosowanie peronu nr 3 i 4 na Rondzie Reagana jest już ujęte w planie do realizacji w 2020 r. przez MPK Wrocław. Obecnie trwa projektowanie. Tym samym zgłoszony zakres nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Ponadto projekt został oceniony negatywnie w zakresie podwyższenia peronu 1 i 2 - niemożliwe z uwagi na występująca podwójną szynę. Tym samym projekt w tym zakresie nie spełnia kryterium określonego w § 7 ust. 2. pkt 5) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Opis projektu
Projekt zakłada budowę peronów po stronie południowej na Rondzie Reagana a tym samym ułatwienie korzystania z pojazdów MPK.
Uzasadnienie projektu
Rondo Reagana to jeden z ważniejszych węzłów przesiadkowych. Niestety, niska krawędź przystanków utrudnia wsiadanie osobom starszym, niepełnosprawnym czy rodzicom z wózkami dziecięcymi. Przez to wsiadanie i wysiadanie pasażerów trwa dłużej - tracimy na tym WSZYSCY! Dość niewygodnej wspinaczki do autobusu czy tramwaju!
Grupa beneficjentów projektu
Pasażerowie MPK zwłaszcza osoby z ograniczoną mobilnością
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
5 tys. osób dziennie
Elementy projektu
2 x Podwyższenie peronów po stronie południowej
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy
Lokalizacja szczegółowa: brak.
Osiedle: Plac Grunwaldzki