Nr projektu. 82

Rondo Reagana na poziomie! Budowa peronów na Rondzie Reagana. [WBO. 2020]

Kategoria: komunikacja zbiorowa

Budżet zgłoszony: 2 000 000 zł

Status: Realizowany poza WBO, nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł

  • Projekt ponadosiedlowy
  • Lider projektu: Piotr Palacz

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt będzie częściowo zrealizowany niezależnie od WBO. Dostosowanie peronu nr 3 i 4 na Rondzie Reagana jest już ujęte w planie do realizacji w 2020 r. przez MPK Wrocław. Obecnie trwa projektowanie. Tym samym zgłoszony zakres nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Ponadto projekt został oceniony negatywnie w zakresie podwyższenia peronu 1 i 2 - niemożliwe z uwagi na występująca podwójną szynę. Tym samym projekt w tym zakresie nie spełnia kryterium określonego w § 7 ust. 2. pkt 5) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt będzie częściowo zrealizowany niezależnie od WBO. Dostosowanie peronu nr 3 i 4 na Rondzie Reagana jest już ujęte w planie do realizacji w 2020 r. przez MPK Wrocław. Obecnie trwa projektowanie. Tym samym zgłoszony zakres nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Ponadto projekt został oceniony negatywnie w zakresie podwyższenia peronu 1 i 2 - niemożliwe z uwagi na występująca podwójną szynę. Tym samym projekt w tym zakresie nie spełnia kryterium określonego w § 7 ust. 2. pkt 5) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Opis projektu

Projekt zakłada budowę peronów po stronie południowej na Rondzie Reagana a tym samym ułatwienie korzystania z pojazdów MPK.

Uzasadnienie projektu

Rondo Reagana to jeden z ważniejszych węzłów przesiadkowych. Niestety, niska krawędź przystanków utrudnia wsiadanie osobom starszym, niepełnosprawnym czy rodzicom z wózkami dziecięcymi. Przez to wsiadanie i wysiadanie pasażerów trwa dłużej - tracimy na tym WSZYSCY! Dość niewygodnej wspinaczki do autobusu czy tramwaju!

Grupa beneficjentów projektu

Pasażerowie MPK zwłaszcza osoby z ograniczoną mobilnością

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

5 tys. osób dziennie

Elementy projektu

2 x Podwyższenie peronów po stronie południowej

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Plac Grunwaldzki

Kontakt z liderem projektu