Nr projektu. 77

Ekspresowo Bardzką-wyasfaltowanie torowiska. [WBO. 2020]

Kategoria: komunikacja zbiorowa

Budżet zgłoszony: 750 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt osiedlowy: do 750 000 zł

  • Projekt osiedlowy
  • Lider projektu: Piotr Palacz

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ znacznie przekracza maksymalną kwotę dla projektów WBO 2020, tj. 2 000 000 zł. Realizacja projektu wiąże się z przebudową całego pasa drogowego na odcinku od ulicy Kamiennej do Armii Krajowej. Tym samym projekt nie spełnia kryteriów określonych w § 2 ust. 2. pkt. 10) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ znacznie przekracza maksymalną dla projektów WBO kwotę 2 000 000 zł. Realizacja projektu wiąże się z przebudową całego pasa drogowego na odcinku od ulicy Kamiennej do Armii Krajowej. Tym samym projekt nie spełnia kryteriów określonych w § 2 ust. 2. pkt. 10) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Opis projektu

Projekt dotyczy ułożenia masy asfaltowej na odcinku torowiska na ulicy Bardzkiej (Kamienna do przystanku tramwajowego Bardzka) w celu umożliwienia jazdy autobusów bez konieczności zjeżdżania i wjeżdżania na zakorkowaną często jezdnię. Drugim elementem jest modyfikacja układów pasów jezdni- by na skręcie z ulicy Bardzkiej w Armii Krajowej(w kierunku zachodnim) wytyczono 2 pasy do skrętu w lewo(zapewniając szybszy przejazd samochodom i linii autobusowej 133) pozostawiając jednocześnie 2 pasy ruchu do jazdy na wprost a skrajny prawy pasy służyłby równocześnie do skrętu w prawo w ulicę Armii Krajowej. Byłoby to rozwiązanie symetryczne do zastosowanego po drugiej stronie ulicy(od Kamiennej)- 2 pasy w lewo, 2 na wprost i w prawo.

Uzasadnienie projektu

Autobusy linii 110 i 125) stoją często w korku, dzięki wyasfaltowaniu zaledwie 150 m torowiska, autobusy linii 110 (w przyszłości inne) skorzystają z odseparowanego korytarza. Jest to zbieżne z zapisami Polityki Mobilności z 2013 oraz Planem Zrównoważonego Transportu z 2019. Dokumenty te stanowią o priorytecie dla komunikacji zbiorowej i działaniach na rzecz tworzenia niezależnych korytarzy transportowych. Z kolei likwidacja wyspeki i zmiana organizacji ruchu zwiększy przepustowość skrzyżowania w relacji Bardzka-Armii Krajowej nie upośledzając ruchu wzdłuż ulicy Bardzkiej. Zyskają na tym kierowcy i pasażerowie linii 133.

Grupa beneficjentów projektu

Pasażerowie MPK i kierowcy pojazdów.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

Na podstawie liczby kursów linii 110, 125 i 133 można oszacować około 10 tys. osób dziennie.

Elementy projektu

1000 x Ułożenie masy asfaltowej na torowisku o długości 150 m i szerokości koło 6,5 mokoło 1000 m2
1 x Ścięcie wyspeki
1 x Zmiana oznakowania poziomego i pionowego na ulicy Bardzkiej

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt osiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Huby, Tarnogaj

Kontakt z liderem projektu