Nr projektu. 279

SYGNALIZACJA ŚWIETLNA NA SKRZYŻOWANIU ULIC MICKIEWICZA I PADEREWSKIEGO [WBO. 2020]

Kategoria: drogowe

Budżet zgłoszony: 350 000 zł

Status: Realizowany poza WBO, nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt osiedlowy: do 750 000 zł

  • Projekt osiedlowy
  • Lider projektu: Marta Mnich

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt realizowany ze środków Gminy niezależnie od WBO. Realizacja już rozpoczęta, przewidziany termin zakończenia to 2023 r. Tym samym zgłoszony projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt realizowany ze środków Gminy niezależnie od WBO. Realizacja już rozpoczęta, przewidziany termin zakończenia to 2023 r. Tym samym zgłoszony projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Opis projektu

Sygnalizacja świetlna ułatwiłaby ruch wszystkim kierowcom, motorniczym tramwajów oraz pieszym i rowerzystom. Poprawiłaby bezpieczeństwo ruchu szczególnie na ulicy Paderewskiego, gdzie włączenie się do ulicy Mickiewicza jest bardzo trudne i powoduje korki. Dodatkowo przejazd bardzo uczęszczanej linii tramwajowej (9, 17, 33)by się usprawnił. A kierowcy nie byliby zaskoczeni nagłym dzwonkiem tramwaju zza pleców.

Uzasadnienie projektu

Mieszkańcy Wielkiej Wyspy oraz dalszych osiedli, dla których ulica Mickiewicza jest codzienną trasą od lat borykają się z trudnościami na skrzyżowaniu z Paderewskiego. Włączenie się do ruchu z tej ulicy graniczy z cudem i od lat kierowcy z pierwszeństwem na Mickiewicza stają tam z uprzejmości, aby rozładować korki. Linia tramwajowa jest niewidoczna i stwarza dodatkowe zagrożenie dla kierowców 'polujących' na wyjazd z ulicy Paderewskiego. Samochody stając na torach blokują transport publiczny i przejście dla pieszych, które powinny być priorytetem. Planowana Aleja Wielkiej Wyspy jest przekładana z kadencji na kadencję, a jej budowa potrwa przynajmniej kilka lat.

Grupa beneficjentów projektu

MIESZKAŃCY OSIEDLA SĘPOLNO, SWOJCZYCE, STRACHOCIN ORAZ WYJEŻDŻAJĄCY TĄ TRASĄ DO POBLISKICH MIEJSCOWOŚCI

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

15 000

Elementy projektu

2 x SYGNALIZACJA ŚWIETLNA DLA LINI TRAMWAJOWEJ
4 x SYGNALIZACJA ŚWIETLNA DLA RUCHU SAMOCHODOWEGO
4 x SYGNALIZACJA ŚWIETLNA I OŚWIETLENIE PRZEJŚĆ DLA PIESZYCH I ROWERZYSTÓW

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt osiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Zacisze-Zalesie-Szczytniki, Biskupin-Sępolno-Dąbie-Bartoszowice

Kontakt z liderem projektu