Nr projektu. 278
Rowerowa ulica Kościuszki - pasy rowerowe po obu stronach jezdni [WBO. 2020]
Kategoria: piesze/rowerowe
Budżet zweryfikowany: 2 000 000 zł
Status: Nie wybrany w głosowaniu
Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł
- Projekt ponadosiedlowy
- Lider projektu: Radosław Folga
Komentarz UMW po II etapie oceny:
Projekt został oceniony pozytywnie, ale z uwagi na znaczny zakres wniosku konieczne jest skrócenie odcinka. Proponujemy wyznaczenie trasy od ul. Gwarnej do ul. Pułaskiego w kierunku wschodnim. Z uwagi na zły stan techniczny nawierzchni infrastruktura rowerowa powinna przebiegać po nowej nawierzchni bitumicznej, szacunkowy koszt takiej inwestycji wynosi 2 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej.
Komentarz UMW po I etapie oceny:
Projekt został oceniony pozytywnie, ale z uwagi na znaczny zakres wniosku konieczne jest skrócenie odcinka. Proponujemy wyznaczenie trasy od ul. Gwarnej do ul. Pułaskiego w kierunku wschodnim. Z uwagi na zły stan techniczny nawierzchni infrastruktura rowerowa powinna przebiegać po nowej nawierzchni bitumicznej, szacunkowy koszt takiej inwestycji wynosi 2 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Opis projektu
Ul. Kościuszki stanowi ważny trakt komunikacyjny dla rowerzystów. Pomagają w tym wybudowane kontrapasy. Rowerzyści poruszający się w kierunku ul. Krakowskiej muszą jednak jechać po nierównej kostce. Na poboczu ul. Dąbrowskiego na porządku dziennym jest niezgodne z przepisami parkowanie samochodu na jezdni (szerokość jezdni na to pozwala). Możliwe jest bezproblemowe zwężenie jezdni i zbudowanie pasów rowerowych po obu stronach jezdni.
Uzasadnienie projektu
Ul. Kościuszki stanowi ważny trakt komunikacyjny dla rowerzystów. Pomagają w tym wybudowane kontrapasy. Rowerzyści poruszający się w kierunku ul. Krakowskiej muszą jednak jechać po nierównej kostce. Na poboczu ul. Dąbrowskiego na porządku dziennym jest niezgodne z przepisami parkowanie samochodu na jezdni (szerokość jezdni na to pozwala). Możliwe jest bezproblemowe zwężenie jezdni i zbudowanie pasów rowerowych po obu stronach jezdni.
Grupa beneficjentów projektu
rowerzyści, piesi, kierowcy
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
50000
Elementy projektu
4 x budowa pasów rowerowych
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy
Lokalizacja szczegółowa: brak.
Osiedle: Przedmieście Oławskie, Przedmieście Świdnickie
Kontakt z liderem projektu
Liczba głosów ogółem
To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

Liczba głosów
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.


Płeć : kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.


Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.