Nr projektu. 38

☑ Sokalska Na Nowo. Strzegomska-Krzemieniecka Przedłużenie Ciągu Pieszo-Rowerowego [WBO. 2019]

Kategoria: piesze/rowerowe

Budżet zgłoszony: 750 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt osiedlowy: do 750 000 zł

  • Projekt osiedlowy

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ tereny wskazane na przebieg przedłużenia ul. Sokalskiej nie należą do Gminy Wrocław. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 5) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Z tego powodu nie ma też możliwości etapowania projektu lub ograniczenia jego zakresu.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

"Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ część wskazanych we wniosku działek (tj. dz. nr 4, AM-8, dz. nr 1, AM-9, Muchobór Wielki) nie należy do Gminy Wrocław. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 5) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
"

Opis projektu

Przedłużenie ciągu pieszo rowerowego pomiędzy Rondem Rotm. W. Pileckiego a ul. Krzemieniecką, przez "ślepy" odcinek ul. Sokalskiej, dołączając również ul. Osiedlową.

Obecnie jest to 245 metrów kałuż i błota, oraz kamiennego nasypu kolejowego. Jest to za wąski odcinek na jezdnię (oficjalnie nie ma tam przejazdu), jednak da się tam zmieścić ciąg pieszo-rowerowy i znacznie poprawić poziom bezpieczeństwa komunikacji pieszej i rowerowej w bezpośrednim sąsiedztwie nasypu kolejowego.

Uzasadnienie projektu

Poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów korzystających z tego odcinka ulicy Sokalskiej a omijających zalane dziury, rozjechane przez auta, nasypem kolejowym. Jest to ważny odcinek łączący dwie arterie, umożliwiający dotarcie do przystanków komunikacji miejskiej, sklepów po za ruchem samochodowym. W przyszłości również zapewniający dojazd do kładki nad rz. Ślężą.
Najlepszą nawierzchnią była by nawierzchnia asfaltowa z rozdzieleniem ruchu pieszego i rowerowego linią poziomą.
Oświetlenie powinno poprawić widoczność i bezpieczeństwo na samym ciągu, jak i w okolicy przejazdu kolejowego (ul. Trawowa).

Grupa beneficjentów projektu

Osoby poruszające się pieszo i na rowerze pomiędzy dwoma arteriami łączącymi osiedle Muchobór Wielki z Centrum Miasta tj. ul Strzegomska i Krzemieniecka, oraz wewnętrzny ruch rowerowy / pieszy.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

2000 pieszych i rowerzystów

Elementy projektu

6 x Słupki blokujące wjazd/wyjazd dla samochodów
2 x oznakowanie pionowe
5 x oświetlenie

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt osiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: Sokalska na Muchoborze wielkim

Osiedle: Muchobór Wielki

Kontakt z liderem projektu