Nr projektu. 290
Manganowa - bezpieczne przejście na Dworzec Świebodzki, ulicę Tęczową i Góralską [WBO. 2019]
Kategoria: piesze/rowerowe
Budżet zgłoszony: 1 000 000 zł
Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu
Projekt ponadosiedlowy: do 2 000 000 zł
- Projekt ponadosiedlowy
- Lider projektu:
Komentarz UMW po II etapie oceny:
Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ wskazana lokalizacja nie należy do Gminy Wrocław. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 5) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Komentarz UMW po I etapie oceny:
Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ wskazana lokalizacja nie należy do Gminy Wrocław. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2. pkt 5) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Opis projektu
W niedzielny poranek na Dworzec Świebodzki uderzają Wrocławskie tłumy. Od strony ulicy Grabiszyńskiej przedostaje się ciurkiem cała rzesza zakupowiczów. Niektórzy z rowerami, niektórzy na hulajnogach, większość pieszo. Do pracy przy ulicy Strzegomskiej, Braniborskiej i Legnickiej, ulicą Góralską wiele osób chodzi pieszo. Na Bazar Smakoszy oraz nowe osiedla przy ulicy Tęczowej ciągną ludzie, którzy wiedzą jak przedostać się przez Manganową. Nie jest to wiedza tajemna - wiadomo, że trzeba wejść na wał, obejrzeć się w prawo, lewo, prawo i przejść gibko przez tory. Wie o tym Google, sugerując właśnie taką trasę. Wie o tym dlatego, że tysiące ludzi tą drogą przechodzi od wielu lat. Od momentu kiedy zasypano przejście piesze pod torami.
Uzasadnienie projektu
Nikt nie chce stracić życia przechodząc na drugą stronę torów. Przejście dla pieszych i rowerzystów istniało do 2008 roku i powinno wrócić - jest potrzebne dla bezpieczeństwa i lepszego skomunikowania. Być może dorośli i młodzież, którzy tędy chodzą nie należą do najgłośniejszych, najmajętniejszych, niekoniecznie mają auta czy zaplecze prawne. Ale zasługują na taki sam szacunek. Skoro mogliśmy wybudować ścieżki rowerowe przez cały Wrocław z pewnością możemy zbudować takie skromne przejście pod torami. Nie musi ono być nie wiadomo jakie wielkie i nie musi się błyszczeć: ma spełniać swój cel funkcjonalny.
Grupa beneficjentów projektu
setki Wrocławian
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
setki Wrocławian
Elementy projektu
1 x Odszukanie lokalizacji poprzedniego przejścia
1 x Pomiary odpowiedniego miejsca na budowę przejścia pod torami, konsultacje z koleją
1 x Budowa
1 x Odpowiednie oznaczenie przejścia ("piesi i rowery")
1 x Zaproszenie lokalnych grafików do zrobienia muralu wewnątrz przejścia
1 x Akcja informacyjna dla mieszkańców w gazecie lokalnej / na internecie
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt ponadosiedlowy
Lokalizacja szczegółowa: Dobre miejsce na przejście to to samo, w którym było ono kiedyś zlokalizowane: niedaleko za garażami na ulicy Manganowej, idąc w kierunku Grabiszyńskiej. Zobacz zdjęcie ❤️
Osiedle: Gajowice