Nr projektu. 190

Remont zabytkowego autobusu Fredruś [WBO. 2019]

Głosów: 240

Kategoria: inne

Budżet zweryfikowany: 500 000 zł

Status: Nie wybrany w głosowaniu

Projekt osiedlowy: do 750 000 zł

  • Projekt osiedlowy

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie. Szacunkowy koszt realizacji wynosi 500 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie. Szacunkowy koszt realizacji wynosi 500 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Opis projektu

Autobus Fredriuś został dostarczony do Wrocławia w 1974 r. i do początku lat 80. XX w. był
eksploatowany liniowo w komunikacji miejskiej. Wówczas został przebudowany na autobus typu
kabriolet poprzez likwidację dachu i odcięcie ścian na wysokości okien. Otrzymał nazwę Fredruś,
nawiązującą do pomnika Aleksandra hrabiego Fredry na wrocławskim Rynku. Od tego czasu był
przez szereg lat użytkowany w celach turystycznych, trwale wpisując się w krajobraz kulturowy
miasta. Brał m.in. udział w wydarzeniach historycznych, m.in. protest studentów NZS w latach 80tych. W latach 90. XX w. przewoził zarówno typowe grupy turystyczne, jak i uczniów wrocławskich szkół i mieszkańców.

Uzasadnienie projektu

Ze względu na poważną awarię około 2009 r., której przyczyn nie ustalono, autobus porzucono
na placu manewrowym zajezdni tramwajowej nr IV przy ul. Powstańców Śląskich, gdzie ulegał
ciągłemu niszczeniu ze względu na działające warunki atmosferyczne. Degradacja autobusu
postępowała bardzo szybko ze względu na brak zadaszenia odkrytego przedziału pasażerskiego
(początkowo zabezpieczono go dermową płachtą, ale okazała się ona niewystarczająca). W efekcie we wnętrzu pojazdu stała woda, a zimą leżał śnieg i lód. W skutek tego podłoga pojazdu nasiąkła wodą i zbutwiała, siedzenia dermowe też mocno ucierpiały a korozja poszycia i ramy zrobiła swoje.

Grupa beneficjentów projektu

Beneficjentami projektu będą mieszkańcy Wrocławia, a zwłaszcza mieszkańcy Popowic, którzy
będą mogli w przyszłości spędzać w zajezdni swój wolny czas i korzystać z przejażdżek
zabytkowym autobusem.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

Z przejażdżek zabytkowym autobusem może skorzystać nieograniczona liczba mieszkańców
Wrocławia i turystów.

Elementy projektu

1 x Remont ramy autobusu
1 x Remont nadwozia autobus
1 x Remont silnika
1 x Remont podzespołów

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt osiedlowy

Lokalizacja szczegółowa: Zajezdnia ulica Legnicka 65

Osiedle: Pilczyce-Kozanów-Popowice Płn.

Załączniki

Kontakt z liderem projektu

Liczba głosów ogółem

To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

240

Liczba głosów

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.

Internet 239
Papier 1

Płeć : kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Kobiety 95
Mężczyźni 145

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.