Nr projektu. 47

Wrocław przeciw korkom! Likwidacja zbędnych sygnalizacji świetlnych. [WBO. 2018]

Kategoria: drogowe

Budżet zgłoszony: 1 000 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Projekt ogólnomiejski: do 1 000 000 zł

  • Projekt ogólnomiejski

Komentarz UMW po II etapie weryfikacji - ostateczny:

Projekt został zweryfikowany negatywnie, ponieważ nie jest projektem inwestycyjnym. Projekty związane z bezpieczeństwem na drogach i dotyczące organizacji ruchu powinny być poprzedzone szczegółową analizą pod względem skutków dla ruchu na osiedlu lub w całym mieście i nie powinny być realizowane w zależności od wygranej w głosowaniu. Zadania tego typu mogą powodować konflikty miedzy mieszkańcami, dlatego powinny być każdorazowo opiniowane przez samorząd osiedlowy. Projekty należy zgłaszać do odpowiednich jednostek Gminy Wrocław, które po przeprowadzeniu koniecznych analiz będą je realizować zgodnie z kolejnością zgłoszeń.

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany negatywnie, ponieważ nie jest projektem inwestycyjnym. Projekty związane z bezpieczeństwem na drogach i dotyczące organizacji ruchu powinny być poprzedzone szczegółową analizą pod względem skutków dla ruchu na osiedlu lub w całym mieście i nie powinny być realizowane w zależności od wygranej w głosowaniu. Zadania tego typu mogą powodować konflikty miedzy mieszkańcami, dlatego powinny być każdorazowo opiniowane przez samorząd osiedlowy. Projekty należy zgłaszać do odpowiednich jednostek Gminy Wrocław, które po przeprowadzeniu koniecznych analiz będą je realizować zgodnie z kolejnością zgłoszeń.

Uzasadnienie

Sygnalizacje świetlne w mieście tamują i hamują ruch utrudniając przejazd samochodom, autobusom, tramwajom i pieszym. Urzędnicy zbyt chętnie je wykorzystują a one powinny być stosowane niczym antybiotyki-jak najrzadziej jak inne metody nie są skuteczne. W wielu miejscach można z nich zrezygnować nie pogarszając bezpieczeństwa:
1.Tarnogajska-na wysokości nr 51
2.Piłsudskiego/Gwarna- przejeżdża tylko jedna linia tramwajowa a 500 m dalej przy ulicy Piłsudskiego/Komandorskiej, mimo, że jeździ tamtędy aż 6 linii nie ma sygnalizacji przez przejście dla pieszych
3.Małachowskiego/Dąbrowskiego – analogiczna sytuacja jak z Piłsudskiego-Komandorską-samochody chcące skręcić w lewo muszą przepuścić tramwaje
4.Likwidacja świateł dla samochodów i tramwajów przed przystankiem Górnickiego,Piastowska(wzdłuż Sienkiewicza) i Prądzyńskiego-najlepiej z postawieniem przystanków wiedeńskich by zapewnić pieszym bezpieczeństwo. Na przystanku Daszyńskiego mimo, że sygnalizacja jest za skrzyżowaniem nie postawiono dodatkowej przed przystankiem.
5.Komandorska/Nasypowa- najlepiej wraz z budową wyniesionego skrzyżowania w celu uspokojenia ruchu.
6.Świdnicka/Bożego Ciała- wraz z budową wyniesionego przejścia dla pieszych- takie rozwiązanie zastosowano 100 m dalej przy placu Teatralnym.
7.Curie-Skłodowskiej/Nauczycielska likwidując lewoskręt do Pasażu Grunwaldzkiego-kierowcy mogą objechać Rondo Reagana.
8.Rejtana/Kołłątaja-przejście wstrzymuje tramwaje a większość ruchu generuje dworzec kolejowy-piesi mogą skorzystać z sygnalizacji Piłsudskiego/Kołłątaja a kolejna jest 100 m dalej przy ul. Kościuszki
9. Grodzka/Piaskowa.
10. Grodzka/Most Uniwersytecki.

Elementy projektu

Budowa wyniesionego przejścia dla pieszych Świdnicka/Bożego Ciała.
Budowa wyniesionego skrzyżowania Komandorska/Bogusławskiego.
Budowa wyniesionego przystanku tramwajowego Górnickiego.
Budowa wyniesionego przystanku tramwajowego Piastowska.

Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ogólnomiejski

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Wrocław

Kontakt z liderem projektu