Nr projektu. 97

Ekspresowo po Krakowskiej-tramwaj mknie a nie stoi. Wydzielenie torowiska na odcinku od ul. Traugutta do marketu Selgros. [WBO. 2017]

Kategoria: komunikacja zbiorowa

Budżet zgłoszony: 150 000 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Próg budżetowy: do 250 000 zł

  • Projekt rejonowy (Przedmieście Oławskie, Księże, Brochów, Bieńkowice)
  • Próg budżetowy: do 250 000 zł

Uzasadnienie

Wydzielanie torowisk to jeden z celów Wrocławskiej Polityki Mobilności. Szybsza i punktualna komunikacja zbiorowa stanowi rzeczywistą alternatywę dla indywidualnego transportu samochodowego. Bezpośrednim efektem powinno być zwiększenie punktualności komunikacji zbiorowej. Projekt odpowiada na potrzeby pasażerów i będzie sprzyjać promocji tramwaju wśród mieszkańców. To, że w obecnie tramwaj stoi w korku, powoduje wydłużenie czasu podróży i odpływanie pasażerów do komunikacji indywidualnej.
Wydzielenie polepszy też sytuację służb- pogotowia ratunkowego i straży pożarnej które zyskają stale wolną od korków drogę. Usprawnienie działania służb poprawi stan bezpieczeństwa wrocławian. Wydzielanie osobnych korytarzy jest spójne z przyjętym niedawno Planem Zrównoważonego Transportu. Na stronie 15 zakłada się zwiększenie prędkości handlowej pojazdów transportu zbiorowego Strona 21: Plan transportowy zakłada promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu najważniejszej infrastruktury sieciowej. Strona 31:Priorytet systemowy dla transportu zbiorowego. Wydzielone pasy i torowiska. Uprzywilejowanie w ruchu. Ponadto wydzielenia i uprzywilejowanie komunikacji zbiorowej jest zbieżne z działaniami miasta na rzecz uzyskania nagrody Zielonej Stolicy Europy- walki o czyste powietrze. Wydzielenie buspasa wpisywałoby się idealnie w tę strategię i zwiększyło szanse Wrocławia w staraniach o uzyskanie tej prestiżowej nagrody. Osobne korytarze są również zgodne zapisami strategii Wrocław 2030. Na pytanie, jaką politykę transportową powinno przyjąć miasto, najwięcej osób (prawie 68 %) było za wspieraniem transportu zbiorowego, kosztem indywidualnego.Wydzielenie jest kontynuacją ciągu komunikacyjnego od ulicy Traugutta, gdzie dedykowany pas powstał w 2016roku

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

Projekt został zweryfikowany negatywnie. Wydzielenie torowiska, aby spełniło swoją rolę musiałoby wyeliminować lewoskręty wzdłuż ulicy Krakowskiej. Zagospodarowanie terenu wzdłuż ulicy wymaga utrzymania relacji lewoskrętnych, ponieważ nie ma możliwości prowadzenia obsługi komunikacyjnej obiektów z innych dróg. Brakuje również możliwości wykonania manewru zawracania.

Lokalizacja

Rejon WBO: Nr 6: Przedmieście Oławskie, Księże, Brochów, Bieńkowice

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Osiedle: Przedmieście Oławskie