Nr projektu. 46
Rondo Reagana na poziomie! Budowa peronów na Rondzie Reagana. [WBO. 2017]
Kategoria: komunikacja zbiorowa
Budżet zweryfikowany: 1 000 000 zł
Status: Nie wybrany w głosowaniu
Projekt ogólnomiejski: do 1 000 000 zł
- Projekt ogólnomiejski
- Próg budżetowy: do 1 000 000 zł
Uzasadnienie
Rondo Reagana to jeden z ważniejszych węzłów przesiadkowych. Niestety, niska krawędź przystanków utrudnia wsiadanie osobom starszym,niepełnosprawnym czy rodzicom z wózkami dziecięcymi. Przez to wsiadanie i wysiadanie pasażerów trwa dłużej - tracimy na tym WSZYSYCY ! Dość niewygodnej wspinaczki do autobusu czy tramwaju!
Jest to kontynuacja projektu WBO 2016 nr 82 . W poprzedniej edycji projekt 82 i 686(zbieżny) zebrały wspólnie ponad 1200 głosów co wskazuje na spore zainteresowanie mieszkańców sprawą wygodnego wsiadania na tym ważnym punkcie przesiadkowym.
Postulowane zmiany to podniesienie o min 25 cm peronów po wschodniej stronie(2 peronach od strony ul. Norwida) by szczelina między wsiadaniem była jak najmniejsza.
Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:
Projekt został zweryfikowany pozytywnie dla peronów od strony ul. Norwida (w obie strony) - nie występuje tam druga szyna. Wyniesienie spowoduje konieczność wykonania ramp o długości 2 x ok. 3m (na wysokość min. 17 cm).
Opinia negatywna dla wyniesienia peronów od strony Galerii - z podwójną szyną. Na tych peronach istnieje niebezpieczeństwo zbyt dużej odległości krawędzi peronowej od drzwi tramwaju. Różnica pomiędzy usytuowaniem szyn to ok. 15-20 cm.
Koszt wyniesienia dwóch peronów od strony ul. Norwida szacowany jest na 1 mln zł, dlatego projekt będzie musiał trafić do puli ogólnomiejskiej w ramach WBO.
Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z liderem na etapie opracowywania dokumentacji projektowej.
Komentarz UMW po II etapie weryfikacji:
Projekt został zweryfikowany pozytywnie dla peronów od strony ul. Norwida (w obie strony) - nie występuje tam druga szyna. Wyniesienie spowoduje konieczność wykonania ramp o długości 2 x ok. 3m (na wysokość min. 17 cm).
Opinia negatywna dla wyniesienia peronów od strony Galerii - z podwójną szyną. Na tych peronach istnieje niebezpieczeństwo zbyt dużej odległości krawędzi peronowej od drzwi tramwaju. Różnica pomiędzy usytuowaniem szyn to ok. 15-20 cm.
Koszt wyniesienia dwóch peronów od strony ul. Norwida szacowany jest na 1 mln zł, dlatego projekt trafił do puli ogólnomiejskiej w ramach WBO.
Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z liderem na etapie opracowywania dokumentacji projektowej.
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt ogólnomiejski
Lokalizacja szczegółowa: Rondo Reagana
Osiedle: Plac Grunwaldzki
Załączniki
Liczba głosów ogółem
To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

Liczba głosów : internet - papier
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.


Płeć : kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.


Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.