Nr projektu. 295

PROJEKT WYCOFANY PRZEZ LIDERA Poprawa bezpieczeństwa na ul.Norblina poprzez likwidację m.in. okresowej sadzawki w ramach naprawy chodników i jezdni wraz z sięgaczami do ul. S.Sempołowskiej oraz wyznaczenie jednego kierunku ruchu. [WBO. 2017]

Budżet zgłoszony: 250 zł

Status: Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Próg budżetowy: do 250 000 zł

  • Projekt rejonowy (Zacisze-Zalesie-Szczytniki, Biskupin-Sępolno-Dąbie-Bartoszowice, Kowale, Strachocin-Swojczyce-Wojnów)
  • Próg budżetowy: do 250 000 zł

Uzasadnienie

Ul.Norblina to mała wąska uliczka na wielkiej wyspie,której fragment od nr.1 do 22 posiada asfalt typu łata na łacie a pozostała część to kocie łby z dziurami i zapadliskami.Ten fragment ulicy od 71 lat nie był remontowany ale za to mocno eksploatowany. W latach siedemdziesiątych przez bazę transportową znajdującą się na końcu ulicy a w miejsce której wybudowano szkołę sp 91 oraz największą w rejonie placówkę edukacyjno kulturalną OCT Światowid.Ulica stanowi ważny szlak komunikacyjny.Od pętli tramwajowej do sąsiadujących ulic osiedla Biskupin wymienionego wyżej ośrodka OCT. szkoły podstawowej oraz cmentarza na Sępolnie. Szerokość ulicy wymusza komunikację pieszą po jezdni z uwagi na parkujące auta mieszkańców osiedla,rodziców przywożących dzieci do szkoły oraz osób korzystających z oferty edukacyjno kulturalnej OCT. Parkowanie zgodnie z przepisami na chodnikach nie jest możliwe ponieważ nie przejechało by wtedy żadne auto.Z uwagi na dziury i zapadliska na jezdni w okresach nawet małych opadów oraz roztopów,tworzą się duże kałuże oraz prawie sadzawka (5,5m x 8 m),uniemożliwiająca suchą komunikację.W czasie dużych opadów zdarzały się podtopienia piwnic przez przelewającą się wodę. zdjęcia w załącznikach.Stan jezdni był przyczyną wielu upadków osób starszych,a na duże utrudnienia skarżą się osoby z wózkami oraz rowerzyści.Podobne utrudnienia,zwłaszcza dziury są również na odcinku ul. Sempołowskiej, będąca łącznikiem /o szerokości 2 m/ ulic Norblina i Mielczarskiego,szczególnie niebezpieczne jest chodzenie po zmroku,a jest to droga od pętli w kierunku cmentarza.Wskazane było by też poszerzenie zakrętu,ze względu na trudności w manewrowaniu dużych pojazdów takich jak np. śmieciarki.

Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:

PROJEKT WYCOFANY NA WNIOSEK LIDERA

Lokalizacja

Rejon WBO: Nr 3: Zacisze-Zalesie-Szczytniki, Biskupin-Sępolno-Dąbie-Bartoszowice, Kowale, Strachocin-Swojczyce-Wojnów

Lokalizacja szczegółowa: brak.

Załączniki