Nr projektu. 686
Podniesienie peronów na Rondzie Reagana (Plac Grunwaldzki) [WBO. 2016]
Kategoria: komunikacja zbiorowa
Budżet zweryfikowany: 1 000 000 zł
Status: Nie wybrany w głosowaniu
Projekt ogólnomiejski: do 1 000 000 zł
- Projekt ogólnomiejski
- Próg budżetowy: 1-1000000 zł
Uzasadnienie
Rondo Reagana sprawdza się, w zasadzie bez zastrzeżeń, jako rozwiązanie upłynniające ruch kołowy w tym rejonie, jednak jako punkt przesiadkowy dla pasażerów masowej komunikacji miejskiej jest ewidentną porażką. Jezdnia, tory, chodniki - wszystko na jednym poziomie, jak przed stu laty. Przystanki tramwajowe/autobusowe przed i za Rondem (we wszystkich kierunkach, z wyjątkiem ul. Piastowskiej) mają perony, ułatwiające życie ludziom starszym, niepełnosprawnym, matkom z wózkami. Rondo Reagana jest niechlubnym wyjątkiem. Starsi ludzie zwykle wysiadają/wsiadają jeden przystanek przed lub za Rondem - łatwiej im przekuśtykać kilkaset metrów, niż na Rondzie pokonać prawie pół metrową wspinaczkę na pokład tramwaju/autobusu lub zejść z tej wysokości. Zdarzają się - i to jest najbardziej wstrząsające! - desperackie skoki inwalidów na wózkach – z wysokiego (zwykle) pokładu na chodnik Ronda. To wręcz grozi śmiercią tych nieszczęsnych ludzi. Wysiadanie z wózkiem i/lub dzieckiem – nie mniejszy problem. (Jeden z dramatyczniejszych przypadków opisałem w ubiegłorocznym wniosku.)
Ponawiam też równie palącą, przyległą sprawę: stworzenia naziemnego przejścia Rondo - przystanek jedynki (w kierunku Biskupina). Skomunikowanie tych dwóch punktów nie jest tak proste, jak utrzymują zainteresowani zachowaniem status quo. Przejście dla pieszych przez ul. Marii Skłodowskiej-Curie jest bardzo trudne (bardzo krótkie zielone światło), windy łączące poziom ulicy z podziemiem Ronda Reagana nierzadko są zepsute – w takich sytuacjach osoby niepełnosprawne, czy matki z wózkami, nie mają żadnych szans dotarcia do Ronda.
[...]
Komentarz UMW po I etapie weryfikacji:
Projekt został zweryfikowany pozytywnie, ale konieczna jest zgoda lidera na zaproponowane zmiany zakresu i kosztów inwestycji.
Opinia POZYTYWNA w zakresie peronów od strony ul. Norwida.
Możliwe wyniesienie peronów od strony ul. Norwida (w obie strony) – nie występuje tam druga szyna. Wyniesienie spowoduje konieczność wykonania ramp o długości 2 x ok. 3m (na wysokość min. 17 cm).
Opinia NEGATYWNA w zakresie peronów od strony Pasażu.
Możliwe wyniesienie peronów od strony Pasażu, jednak występują tam perony z podwójną szyną. Wyniesienie spowoduje konieczność wykonania ramp o długości 2 x ok. 3m (na wysokość min. 17 cm). Na peronach z podwójną szyną istnieje niebezpieczeństwo zbyt dużej odległości krawędzi peronowej od drzwi tramwaju. Różnica pomiędzy usytuowaniem szyn to ok. 15-20 cm. Z tego względu opinia negatywna.
Koszt wyniesienia dwóch peronów od strony ul. Norwida – ok. 1 000 000 zł.
Projekty o podobnym zakresie: 82 i 686.
Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z liderem na etapie opracowywania dokumentacji technicznej.
Komentarz UMW po II etapie weryfikacji:
Projekt został zweryfikowany pozytywnie w zakresie wyniesienia peronów na Rondzie Reagana. W sierpniu bieżącego roku zostaną zrealizowane 3 naziemne przejścia dla pieszych, w tym jedno od strony Pasażu Grunwaldzkiego po stronie wsch-pół.
Proponowana przez lidera lokalizacja przejścia dla pieszych nie może zostać zrealizowana z powodu braku możliwości zlokalizowania go w programach sygnalizacji świetlnej. Kwota potrzebna na realizację zadania to 1 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony na etapie opracowywania dokumentacji technicznej.
Lokalizacja
Lokalizacja: projekt ogólnomiejski
Lokalizacja szczegółowa: Obręb: Plac Grunwaldzki, Działka nr: 1/2, Własność Skarbu Państwa bez wieczystego użytkowania - w trwałym zarządzie ZDiUM
Liczba głosów ogółem
To wartość przedstawiająca ogólną frekwencja podczas głosowania. Zawiera w sobie ważne głosy oddane poprzez internet oraz zgłoszone w formie papierowej.

Liczba głosów : internet - papier
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław.


Płeć : kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.


Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.